Bror og Fosgaard tilbage i Lyngby-truppen

Oprykningskrigen i NordicBet Ligaen fortsætter med uformindsket styrke og nærmest ubegrænset spænding. To af kombattanterne – Lyngby Boldklub og FC Vestsjælland – tørner sammen søndag eftermiddag på Lyngby Stadion. 18 mand – heriblandt Lasse Fosgaard – er udtaget til opgøret.
En af ligaens bedste offensiver møder en af ligaens bedste defensiver når der søndag eftermiddag er topkamp på Lyngby Stadion. Lyngby Boldklub tager imod FC Vestsjælland i 24. spillerunde af den historisk stærke NordicBet Liga. Ove Pedersens tropper tordner fortsat derudaf og ligner fortsat en absolut favorit til en samlet vinder af ligaen – og det endda på trods af et pointtab i midtugen.
Effektivitet er nøgleordet, og det var lige præcis også forskellen, da FC Vestsjælland og de kongeblå tørnede sammen i Slagelse for blot lidt over en uge siden. Lyngby havde ved den lejlighed flere udmærkede chancer, men kunne ikke få bolden over stregen. I stedet viste FC Vestsjælland kynisme i den anden ende, hvor holdet fra Slagelse sikkert straffede Lyngby i to omgange.
Ser man på ligaen, så bliver det også en kamp, som bliver vigtig for andre end Lyngby Boldklub. En sejr til FC Vestsjælland vil nemlig give fusionsklubben et forspring, som bliver svært at hente for Viborg, Brønshøj, Vejle Kolding og naturligvis de kongeblå selv. Så der er meget på spil for de to dygtige mandskaber.
Det er som sagt en af ligaens bedste defensiver, der kommer på besøg hos en af ligaens bedste offensiver. Til at repræsentere sidstnævnte har Lyngby-manager Niels Frederiksen valgt at udtage 18 spillere. Ud at truppen, der var med til at vende 0-1 til 2-1 mod HB Køge, glider Jonas Henriksen, Jeppe Brandrup og Alexander Green. Til gengæld er Lasse Fosgaard klar til sine første forårsminutter i NordicBet Ligaen, ligesom også Bror Blume er tilbage i den kongeblå trup.
Der er kick-off på Lyngby Stadion klokken 13.45, men vi opfordrer naturligvis alle fans til at nyde det forholdsvis gode vejr og komme tidligt på stadion, hvor der er masser af førkamps-aktiviteter.
Truppen mod FC Vestsjælland:
3. Ryan Johnson Laursen, 4. Mathias Tauber, 6. Frederik Krabbe, 7. Ayoub Sørensen,  8. Robin Nilsson, 9. Lasse Fosgaard, 10. Kim Aabech, 11. Patrick Mortensen, 14. Ragnvald Soma, 15. Fanol Perdedaj, 16. Lukas Fernandes, 17. Yussuf Yurary Poulsen, 18. Jeppe Tverskov, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Frederik Helstrup, 26. Frederik Gytkjær, 31. Nichlas Macdonald