Sejre til U17 og U19 over Silkeborg

Lyngby Boldklubs U19-hold dominerede hjemme mod Silkeborg og snuppede en fortjent sejr på 2-0. U17 besejrede ligeledes Silkeborg.
Der var som så ofte før dobbelt op på U-kampe på Lyngby Stadion i weekenden, hvor både U17 og U19-holdet havde besøg af Silkeborg. Det skulle vise sig at blive gode oplevelser for begge mandskaber, der besejrede de midtjyske gæster.
U19-holdet startede opgøret klart bedst og dominerede stort set hele kampen. Man skulle dog helt hen til det 56. minut, før der kom gang i scoringstavlen. Gustav Bang sendte et flat indlæg ind foran mål til Kasper Fransen, der flot drejede bolden i mål og dermed sikrede en kongeblå føring på 1-0. Det var i øvrigt Fransens første mål i Lyngby-trøjen.
Kun 10 minutter senere fik kampen så reelt sin afgørelse. Jabar Sharza modtog bolden i feltet og lavede en god vending inden den talentfulde offensivspiller skruede bolden helt op i nettaget bag en chanceløs Silkeborg-keeper. Målet blev kampens sidste, selvom det meget vel kunne være blevet til flere scoringer ifølge U19-træner Thomas Vest Hansen:
"Vi var lige lovligt længe om at få bolden i kassen, og vi brændte et par store chancer inden da synes jeg. Men sejren var fortjent, og nu har vi kontakt med midten af række. Så vi skal bare blive ved med at have en god tilgang til både træning og kamp" fortæller Thomas Vest Hansen.
U17-mandskabet leverede ligeledes en fin præstation mod Silkeborg, som Søren Hermansens tropper besejrede med 2-1. Mads Kaalund og ungdomslandsholdsspilleren Daniel Stückler stod for de to kongeblå scoringer, der sender U17-holdet á point med OB på 7. pladsen i U17-ligaen.
U19-holdet er med 18 point for 16 kampe placeret som nummer 10 i den bedste danske række. Begge mandskaber skal i aktion igen den 20. april, hvor Brøndby IF gæster Lyngby Stadion til endnu en dobbeltkamp.