Lyngby vendte 0-1 til 2-1 mod HB Køge

Lyngby kom skidt fra start, men på en flot afslutning på 2. halvleg fik de kongeblå vendt 0-1 til 2-1 mod HB Køge. Ayoub Sørensen udlignede med sit første mål efter sin lange skadespause.
En syg Mathias Tauber måtte se til fra tribunen, mens Frederik Krabbe havde taget både anførerbind og pladsen ved siden af Ragnvald Soma. Desuden var der plads i startopstillingen til Jonas Henriksen og Frederik Helstrup, der afløste en skadet Thomas Rasmussen.
Kampens indledning var præget af en vis afventen fra begge mandskaber. Ingen af holdene tog for alvor teten, men langsomt var det dog HB Køge, der tog initiativet. Lyngbys kontra-spil var for forudsigeligt og så fik HB Køge masser af tid og plads til at opretholde presset. Efter 18 minutter gav det pote for svanerne, der fik kombineret sig igennem centralt. Med en fiks afslutning fik Marc Rochester passeret Lukas Fernandes og så var gæsterne foran med 1-0.
Med undtagelse af en god Lyngby-periode omkring den halve time, hvor en kontramulighed til Yussuf Poulsen og en god afslutning fra Ryan Johnson Laursen var lyspunkter, så var der ikke meget at skrive hjem om fra 1. halvleg. Lyngby havde det svært og fik aldrig spillet til at fungere, og med lidt mere held til gæsterne kunne det godt have været endnu værre at være Lyngby-fan.
0-1 holdt dog til pausen og den bød formentlig på en opsang fra trænerstaben. I hvert fald fik Lyngby bedre styr på sagerne i 2. halvleg, og med indskiftningen af Fanol Perdedaj og Ayoub Sørensen blev de kongeblås offensiv mere bevægelig og idérig. Da uret rundede de 60 minutter var Lyngby i kontrol og med flere pågående angreb trak det op til en udligning.
63 minutter inde i kampen kom det udlignende mål så, og nærmest symbolsk blev det oprejsende mål sat ind af tilbagevendte Ayoub Sørensen. Den skadesplagede offensivspiller trak selv ind i banen og spillede sammen med David Boysen, inden Sørensen resolut bragede bolden direkte op i modsatte kryds og skabte vild jubel med sin første scoring efter sit comeback.
Målet gav Lyngby blod på tanden og de kongeblå satte sig totalt på opgøret. 5 minutter efter scoringen gav det pote, da Lyngby igen vendte spillet. Kim Aabech sendte fornemt David Boysen i dybden, men kantspilleren blev presset ud mod siden af banen. Fra kanten slog Boysen bolden mod mål, og på vejen fik Morten Karlsen hovedet på, og så strøg bolden i mål bag ved en chanceløs Morten Haastrup Jensen.
Målene gav virkelig selvtillid til Lyngby-spillerne, der gav flere gode eksempler på godt offensivt samspil. Der var chancer til både Kim Aabech, David Boysen og Ayoub Sørensen, mens Yussuf Yurary Poulsen i to omgange fik chancen for at lukke kampen – først efter et fint gennembrud i højre side og sidenhen, da han slap alene igennem med gæsternes målmand.
I overtiden brændte det en smule på foran Lyngby-målet, men keeper Lukas Fernandes ragede kastanjerne ud af ilden med flere sikre indgreb, og dermed slutter forårspremieren på Lyngby Stadion med en kongeblå sejr på 2-1.
Match Facts:
Lyngby BK – HB Køge 2-1 (0-1)
0-1 Marc Rochester Sørensen (18), 1-1 Ayoub Sørensen (63), 2-1 Morten Karlsen (selvmål, 68)
Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES, 3. Ryan JOHNSON LAURSEN, 6. Frederik KRABBE (c), 8. Robin NILSSON, 10. Kim AABECH, 11. Patrick MORTENSEN (<-> 7. Ayoub SØRENSEN (57)), 14. Ragnvald SOMA, 17. Yussuf YURARY POULSEN, 19. Jonas HENRIKSEN (<-.> 15. Fanol PERDEDAJ (57)), 21. David KATZ BOYSEN, 24. Frederik HELSTRUP
Ikke benyttet: 31. Nichlas MACDONALD, 18. Jeppe TVERSKOV, 20. Jeppe BRANDRUP, 25. Alexander GREEN, 26. Frederik GYTKJÆR
Advarsler:
Yussuf Yurary Poulsen, Frederik Krabbe – begge Lyngby BK
Simon Richter, Anders Nielsen, Morten Karlsen, Marcel Rømer, Lee Rochester Sørensen – alle HB Køge