Kyniske Vestsjælland sejrede i Slagelse

Der er grund til ærgrelse på Lundtoftevej efter kampen ude mod FC Vestsjælland. De kongeblå havde hovedvægten af både spillet og afslutningerne, men alligevel endte hjemmeholdet med at snuppe en sejr på 2-0.
Lyngby og FC Vestsjælland er begge to mandskaber, som i foråret skal spille med om de to oprykningspladser til Superligaen. 2. påskedag tørnede de to klubber sammen på Slagelse Stadion, hvor en noget ujævn græsplæne lagde sin dæmper på det polerede spil.
Lyngby startede opgøret klart bedst og satte fra første fløjt hjemmeholdet under pres. Det blev til flere ganske udmærkede opspil og farlige sitatuoner, der tvang Vestsjællands hold til at fokusere på det defensive arbejde – en opgave de desværre løste særdeles fint kampen igennem.
Både Patrick Mortensen og Kim Aabech havde ganske udmærkede forsøg, og især sidstnævnte fik testet hjemmeholdets keeper. Alligevel var det Vestsjællands Søren Berg, der havde opgørets første store chance, da han fuldstændig ud af ingenting fik muligheden og resolut sendte bolden på overlæggeren.
Kort efter måtte en skadet Thomas Rasmussen lade sig udskifte med Frederik Helstrup og med først en skadet og sidenhen en kold venstreback på plads fik hjemmeholdet for første gang etableret hvad der lignede et pres. Et pres, der kort før pausen resulterede i kampens første mål, da Henrik Madsen fik chancen på kanten af feltet.
Nede 1-0 ved pausen var det et Lyngby-mandskab i offensiven, der startede 2. halvleg.  De kongeblå pressede fornemt på for det udlignende mål og alle kræfter blev sat ind på den mission. De udmøntede sig i chancer til David Boysen og indskiftede Ayoub Sørensen, mens Patrick Mortensen fik sig en stor mulighed efter en times spil. Men skarpheden manglede og det skulle vise sig at blive dyrt.
For selvom FC Vestsjælland vel knapt havde sat et etableret angreb op efter pausen, så kom hjemmeholdet alligevel på 2-0 på et straffespark. Danni König fik sparket bolden op på brystet og tilfældigt bolden med i dybden. Angriberen tog et træk udenom Nicklas Højlund, der forsøgte at undvige Königs venstre fod – angriberen tog et ekstra skridt, men gik dog alligevel til jorden og kontakten med hjemmeholdets angriber kostede både et straffespark og et rødt kort til Højlund.
Rasmus Festersen eksekverede sikkert og nede med 2 scoringer og en mand i undertal så det tæt på umuligt ud for de kongeblå. Der blev ikke scoret yderligere og dermed tog kyniske FC Vestsjælland et stort skridt mod Superligaen, mens de kongeblå fortsat blot er fire point fra Vejle Kolding på 2. pladsen.
Match Facts:
FC Vestsjælland – Lyngby BK 2-0 (1-0)
1-0 Henrik Madsen (42), 2-0 Rasmus Festersen (str. 78)
Rødt kort: Nicklas Højlund, Lyngby BK (77)
Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND, 2. Thomas RASMUSSEN (<-> Frederik HELSTRUP (39) (<-> Lukas FERNANDES (78)), 3. Ryan JOHNSON LAURSEN, 4. Mathias TAUBER (c), 8. Robin NILSSON, 10. Kim AABECH, 11. Patrick MORTENSEN, 14. Ragnvald SOMA, 17. Yussuf YURARY POULSEN, 21. David KATZ BOYSEN, 26. Frederik GYTKJÆR (<-> Ayoub SØRENSEN (58)).
Ikke benyttet: 6. Frederik KRABBE, 18. Jeppe TVERSKOV, 19. Jonas HENRIKSEN, 22. Bror BLUME
Advarsler:
Frederik Helstrup (57), Patrick Mortensen (72), Ryan Johnson Laursen (75), Yussuf Yurary Poulsen (90) – alle Lyngby BK
Udvisninger:
Nicklas Højlund (77), Lyngby BK