Sneen stjal hovedrollen i Århus

I massivt snevejr blev U19 og U17-holdenes udekampe mod AGF afviklet i den forgangne weekend. Lyngbys U19-hold leverede en fin præstation, men måtte alligevel se sig slået med 2-3. U17 tabte 3-0.

Der var ikke ret meget der mindede om grønne forårsbaner, da Lyngby Boldklubs U17 og U19-hold i weekenden tørnede sammen med AGF. Sneen væltede ned og gjorde betingelser særdeles svære for alle fire mandskaber. Lyngbys tekniske spil kunne slet ikke komme i gear på den til-sneede bane, der gjorde tilfældigheder til kampafgørende situationer.

U17-mandskabet havde det ualmindeligt svært, men forsvarede sig til tider ganske fint. Lyngby kom ganske fint fra start, men forhindre scoringen til 1-0 kunne man ikke. AGF udnyttede således en nedfaldsbold i feltet til at bringe sig foran, og samme opskrift gjorde sig gældende yderligere to gange i første halvleg. Da de første 45 minutter var spillet var kampen således afgjort og 3-0-sejren blev kørt hjem af hjemmeholdet i 2. halvleg.

U19-holdet havde derimod mere held til at passere AGFs målmand. Århus-klubben, der fører U19-ligaen, kom ellers foran med 1-0, men Jabar Shaza viste flot sparketeknik, da han direkte på frispark fik udlignet. AGF bragte sig i 2. halvleg på 2-1 og 3-1 inden de kongeblå skabte spænding mod slutningen, da et hjørnespark blev forlænget i eget net af en AGF-forsvarer. Kampen sluttede dog med et snævert nederlag til de unge Lyngby-drenge.

Også i dette opgør spillede sneen en hovedrolle, og det ærgrer U19-holdets cheftræner Thomas Vest Hansen: "Der var desværre ikke nogen gevinst og vi ærgrer os voldsomt over, at vi skulle spille i det vejr. Hele spillestilen blev lidt ødelagt af det, og det handlede mere om ikke at begå fejl, sparke væk og stå i balance, da det var ret umuligt at bygge spillet op" fortæller Thomas Vest Hansen.

I U19-ligaen er Lyngby fortsat på tiendepladsen med 15 point for 15 kampe. U17-holdet er nummer 8. Begge mandskaber kan nu holde en lidt forlænget påskeferie inden de kongeblå den 6. april får besøg af Silkeborg.