Sneen stjal hovedrollen i Århus

I massivt snevejr blev U19 og U17-holdenes udekampe mod AGF afviklet i den forgangne weekend. Lyngbys U19-hold leverede en fin præstation, men måtte alligevel se sig slået med 2-3. U17 tabte 3-0.

Der var ikke ret meget der mindede om grønne forårsbaner, da Lyngby Boldklubs U17 og U19-hold i weekenden tørnede sammen med AGF. Sneen væltede ned og gjorde betingelser særdeles svære for alle fire mandskaber. Lyngbys tekniske spil kunne slet ikke komme i gear på den til-sneede bane, der gjorde tilfældigheder til kampafgørende situationer.

U17-mandskabet havde det ualmindeligt svært, men forsvarede sig til tider ganske fint. Lyngby kom ganske fint fra start, men forhindre scoringen til 1-0 kunne man ikke. AGF udnyttede således en nedfaldsbold i feltet til at bringe sig foran, og samme opskrift gjorde sig gældende yderligere to gange i første halvleg. Da de første 45 minutter var spillet var kampen således afgjort og 3-0-sejren blev kørt hjem af hjemmeholdet i 2. halvleg.

U19-holdet havde derimod mere held til at passere AGFs målmand. Århus-klubben, der fører U19-ligaen, kom ellers foran med 1-0, men Jabar Shaza viste flot sparketeknik, da han direkte på frispark fik udlignet. AGF bragte sig i 2. halvleg på 2-1 og 3-1 inden de kongeblå skabte spænding mod slutningen, da et hjørnespark blev forlænget i eget net af en AGF-forsvarer. Kampen sluttede dog med et snævert nederlag til de unge Lyngby-drenge.

Også i dette opgør spillede sneen en hovedrolle, og det ærgrer U19-holdets cheftræner Thomas Vest Hansen: "Der var desværre ikke nogen gevinst og vi ærgrer os voldsomt over, at vi skulle spille i det vejr. Hele spillestilen blev lidt ødelagt af det, og det handlede mere om ikke at begå fejl, sparke væk og stå i balance, da det var ret umuligt at bygge spillet op" fortæller Thomas Vest Hansen.

I U19-ligaen er Lyngby fortsat på tiendepladsen med 15 point for 15 kampe. U17-holdet er nummer 8. Begge mandskaber kan nu holde en lidt forlænget påskeferie inden de kongeblå den 6. april får besøg af Silkeborg.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske