Uafgjort i profilfyldt reserveholdskamp

Lyngby var bagud to gange mod Viborg FF, men kom tilbage ligeså mange gange og sikrede via scoringer fra Jonas Herniksen og Frederik Gytkjær 2-2 i reserveholdsligaen.
Forårsafdelingen af Reserveholdsligaen blev tirsdag sparket igang i Viborg, hvor de kongeblå var på besøg hos de grønklædte ligakolleger. Kampen var alt andet end præget af reserver, idet begge mandskaber på grund af vinterpausen havde valgt at stille op i tæt på stærkeste opstilling.
Viborg kom bedst fra start og kunne tidligt i kampen bringe sig foran med 1-0 ved Mathias Gertsen. Jonas Henriksen fik dog udlignet til 1-1 for de kongeblå i en halvleg, der var meget lige, men hvor Viborg trods alt sad på de fleste af chancerne. Tobias Perch-Nielsen bragte Viborg foran med 2-1 på et frispark, men kort før pausen udnyttede Lyngby så en defensiv fejl fra hjemmeholdet og så kunne Frederik Gytkjær udligne på ny.
I 2. halvleg var Lyngby langt bedre med. De kongeblå fik sat flere gode opspil sammen, men det blev ikke til yderligere scoringer i opgøret, der derfor sluttede 2-2. Lyngby-manager Niels Frederiksen havde følgende kommentarer til kampen: "Overordnet tilfreds med kampen, som blev afviklet i et højt tempo. Der var mange gode momenter i vores spil og primært i 2. halvleg får vi sat spillet fint og holder Viborg fra de åbne chancer"
"Tilgengæld kan vi ikke være tilfreds med, at vi afgiver så mange lette omstillingschancer i første halvleg – hvilket kunne være blevet dyrt, hvis Viborg havde været lidt skarpere. Mange af de ting vi træner begynder i det store og hele at fungere, men der mangler fortsat noget finpudsning – det har vi dog også stadig en måned til og det skulle være rigelig tid" lyder det fra Niels Frederiksen.
Match Facts:

Viborg FF res. – Lyngby BK res. 2-2 (2-2)
1-0 Mathias Gertsen (11), 1-1 Jonas Henriksen (21), 2-1 Tobias Perch-Nielsen (32), 2-2 Frederik Gytkjær (40)

Lyngbys startopstilling: Nicklas Højlund, Ryan Johnson Laursen, Mathias Tauber (<-> Ragnvald Soma (65)), Frederik Krabbe, Thomas Rasmussen (<-> Jeppe Brandrup (46)), Robin Nilsson, Kim Aabech (<-> Jeppe Tverskov (70)), Jonas Henriksen (<-> Bror Blume (70)), Yussuf Yurary Poulsen, Frederik Gytkjær (<-> Alexander Green (65)), Patrick Mortensen