2 udvisninger og 5 mål i Halmstad

En tidlig udvisning til Mathias Tauber satte sit præg på træningskampen mod Halmstad. 10 mod 11 i 70 minutter tappede Lyngby for kræfter mod slutningen, og så endte Halmstad med at snuppe sejren.
For anden træningskamp i træk tog Lyngby turen over Øresund for at få kamptræning i benene. Modstanderen lørdag eftermiddag var Halmstad, der efter et kort visit i Superettan netop er vendt tilbage til den bedste svenske række – så der ventede bestemt god modstand for de kongeblå.
Allerede efter 10 minutters spil blev opgaven en smule sværere, da Lyngbys Mathias Tauber modtog det røde kort i en episode, hvor dommeren vurderede at Lyngbys kaptajn trak i nødbremsen som sidste mand. Udvisningen ændrede øjeblikkeligt kampbilledet og tvang manager Niels Frederiksen til at ændre i sin formation. Alligevel lykkedes det stort set for Lyngby at holde Halmstad fra chancer halvlegen igennem.
Eneste undtagelse var kort før pausen, da Marcus Antonsson bragte hjemmeholdet foran med 1-0. Føringen kom dog ikke til at stå længe, idet Yussuf Poulsen, der spillede helt på toppen for de kongeblå, kunne udligne få øjeblikke efter.
2. halvlegs første halvdel forløb med Lyngby i kontrol og med størstedelen af boldbesiddelsen. De kongeblå skabte en del fine muligheder og det var bestemt ikke ufortjent, at Kim Aabech kunne bringe Lyngby foran med 2-1 på et straffespark efter en times spil.
På trods af et par udskiftninger løb ballonen tør for luft hos Lyngbys spillere, der havde løbet mange ekstra meter i undertallet. På 8 gode minutter fik Halmstad vendt kampen fra 2-1 til 3-2, inden svenskerne også blev ramt af en udvisning med 10 minutter igen. Der blev dog ikke scoret yderligere, så opgøret sluttede med en hjemmesejt til Halmstad på 3-2.
Lyngby-manager Niels Frederiksen var tilfreds med udbyttet af træningskampen, hvor han især hæftede sig ved Lyngby-spillernes gode moral og kampgejst i forbindelse med udvisningen: ”Udvisningen var naturligvis ærgerlig og den betød, at kampen blev spillet på lidt andre præmisser end vi havde forestillet os. Når det er sagt, håndterede spillerne situationen godt – og kampen gav nogle gode erfaringer til, hvordan vi skal håndtere en undertalssituation, som jo også kan ramme os i en turneringskamp” fortæller Niels Frederiksen og fortsætter:
”I den forbindelse synes jeg, at spillerne viste flot moral og i 2. halvlegs første del synes jeg oven i købet, at vi var bedst, var mest på bolden og skabte mest. Alt i alt en god kamp, hvor vi viste både god moral og klogskab og det var samtidig tydeligt, at de ting som vi har arbejdet med på træningsbanen både offensivt og defensivt begynder at vise sig i spillet. Så vi er egentlig fint tilfredse med præstationen i dag” lyder det fra Niels Frederiksen.

Match Facts:
Halmstads BK – Lyngby BK 3-2 (1-1)
1-0 Antonsson (39), 1-1 Yussuf Poulsen (40), 1-2 Kim Aabech (str. 60), 2-2 Antonsson (68), 3-2 Boman (74)
Rødt kort: Mathias Tauber, Lyngby (10) og Richard Magyar, Halmstad (80)
Lyngbys startopstilling: Lukas Fernandes, Jeppe Brandrup (<-> Ryan Johnson Laursen (65)), Mathias Tauber, Frederik Helstrup (<-> Frederik Krabbe (65)), Thomas Rasmussen, Robin Nilsson (<-> Ragnvald Soma (11)), Fanol Perdedaj, Frederik Gytkjær (<-> Patrick Mortensen (65)), Kim Aabech (<-> Bror Blume (75)), Jonas Henriksen, Yussuf Yurary Poulsen