Lyngby henter svensk midtbaneforstærkning

Lyngby Boldklub har på transfervinduets sidste dag lejet den 24-årige svenske midtbanespiller Robin Nilsson fra Ängelholms FF i den næstbedste svenske række.
Lyngby Boldklub fortsætter oprustningen forud for de afgørende kampe i Betsafe Ligaen. Tilgangene af Ragnvald Soma og Ayoub Sørensen suppleres nu med en ny spiller til positionen centralt på midtbanen. De kongeblå har således lejet den 24-årige svenske midtbanespiller Robin Nilsson fra Ängelholms FF. Lejeaftalen indeholder desuden en købsoption.
”Robin har en god alder og er en løbestærk bolderobrer, der også kan skabe den rette balance på holdet. Robin har ønsket at få en ny og større udfordring og den kan han få her hos os i Lyngby, så vi er glade for, at vi på en så central position kan råde over en så kvalificeret spiller” udtaler Lyngbys manager Niels Frederiksen.
Med 112 kampe de sidste 4 sæsoner for Ängelholm har midtbanespilleren været en central og vigtig brik for klubben i Superettan, som den næstbedste svenske række kaldes. Robin Nilsson har derudover spillet 6 ungdomslandskampe for Sverige og har ligeledes haft flere optrædener for Malmö FF i den bedste svenske række. I 2010 skiftede han endegyldigt til Ängelholms FF, efter at have repræsenteret samme klub som lejespiller i 2009-sæsonen.