Ayoub Sørensen får Lyngby-comeback i 2013

Ayoub Sørensen er tilbage i Lyngby efter mere end to års skadeshelvede. De kongeblå har lavet en halvårlig aftale med den hurtige kantspiller.
Skader har længe truet Ayoub Sørensens karriere, men nu ser det endelig ud til, at kantspilleren er på rette kurs i forhold til en tilbagevenden til topfodbolden. Den seneste måneds tid har Ayoub Sørensen således deltaget på fuld kraft i opstarten med Lyngby Boldklub, for hvem han ligeledes har fået spilletid i de to tyske testkampe i sidste uge.
De gode takter får nu begge parter til – forsigtigt – at tro på, at Ayoub Sørensen igen kan få en hovedrolle omkring Lyngbys førstehold – akkurat som det var tilfældet forud for skadernes begyndelse, hvor kantspilleren nåede at imponere i Superligaen. De kongeblå og Ayoub Sørensen er derfor blevet enige om en kontrakt, der gælder for det næste halve år, hvor Ayoub Sørensen skal være med til at spille Lyngby op i toppen af Betsafe Ligaen.
”Vi er glade for at have ham tilbage og vi ser frem til igen at kunne drage nytte af hans hurtighed, målfarlighed og vilje til at udfordre modstanderne. Set i lyset af, at vi har sagt farvel til Uffe Bech ser jeg Ayoub som en rigtig fin erstatning” fortæller Lyngby-manager Niels Frederiksen, der har været meget tilfreds med den indsats, som Ayoub Sørensen har leveret i opstartsfasen.
Hovedpersonen selv glæder sig over kontrakten med Lyngby. Han ser frem til at starte et nyt kapitel i fodboldkarrieren – denne gang uden skader: ”Jeg er glad for, at jeg igen føler mig frisk og klar til at spille en rolle for Lyngby. Det har været hårdt at sidde udenfor så længe, men nu er fokus på, at jeg er tilbage og i den forbindelse er jeg utrolig glad for, at klubben har givet mig den her mulighed for et comeback” udtaler Ayoub Sørensen.
24-årige Ayoub Sørensen kom til Lyngby fra Hvidovre i januar 2009 og nåede inden sine skader at spille 63 kampe og score 13 mål for de kongeblå. Kontrakten med Ayoub Sørensen gælder for resten af indeværende sæson.