90 minutter til Yussuf Poulsen i USA

Lyngbys unge offensivspiller Yussuf Yurary Poulsen spillede hele kampen, da det danske ligalandshold spillede træningskamp på turen i USA mod MLS-klubben fra Real Salt Lake. Danmark vandt med 2-0.

Yussuf Yurary Poulsen tilbringer i øjeblikket tiden under noget mere fornemme forhold, end en gennemsnitlig frostkold dansk græsplæne kan byde på. Offensivsspilleren er således på tur med det danske Ligalandshold, der tilbringer slutningen af januar i den amerikanske stat Arizona.

Her spillede man sent mandag aften (dansk tid) turens anden træningskamp. Modstanderen var Major League Soccer-mandskabet fra Real Salt Lake, og til det opgør var det et rent U21-mandskab, der stillede til start. Med i startopstilling var Lyngbys Yussuf Poulsen og han spillede hele kampen for Danmark.

Et selvmål af hjemmeholdet afgjorde kampen i anden halvleg – inden da havde den nu tidligere Lyngby-spiller Uffe Bech bragt Danmark på 1-0 på et straffespark. 2-0 blev slutcifrene i opgøret, hvor der i øvrigt også var spilletid til en anden tidligere Lyngby-profil, nemlig OBs Emil Larsen.