2-2 i træningskamp mod Erzgebirge Aue

En intens første halvleg med 4 scoringer var på menuen, da Lyngby Boldklub lørdag spillede træningskamp mod 2. Bundesliga-holdet fra Erzgebirge Aue. 2-2 endte opgøret, der er Lyngbys sidste på mini-turen til Tyskland.
Lyngby spillede fredag sin første testkamp på den korte Tysklands-tur, hvor de kongeblå bliver matchet med hold, som man ikke normalt tørner sammen med. Ved den lejlighed blev det til en 1-0-sejr over Lokomotiv Leipzig fra den tyske Regionalliga – lørdag ventede så en på papiret endnu større modstand. Denne gang i form af 2. Bundesliga-holdet fra Erzgebirge Aue, der benyttede træningskampen mod Lyngby som generalprøve forud for forårssæsonens første runde, der spilles i næste weekend.
Der var fart på fra starten på Erzgebirgesstadion, hvor omkring 400 tilskuere kunne se Kim Aabech bringe Lyngby foran med 1-0 allerede efter 7 minutters spil. De lokale helte bragte dog hurtigt balance i regnskabet, da Thomas Paulus kunne udligne på et straffespark 8 minutter senere – derefter var det midtbanespilleren Michael Finks tur til at stjæle rampelyset, da han bragte hjemmeholdet foran med 2-1 efter 25 minutters spil.
Lyngby lod sig dog ikke slå ud af den scoring, og en generelt velspillet første halvleg sluttede med en ny Lyngby-scoring, da Patrick Mortensen kunne udligne 8 minutter før pausen. 2. halvleg nåede for begge mandskabers vedkommende aldrig op på samme niveau som de første 45 minutter, og der blev da heller ikke scoret i kampens sidste havldel – til gengæld benyttede begge hold sig flittigt af udskiftningstavlen.
Manager Niels Frederiksen var fint tilfreds med udbyttet af Tysklands-turen og hæfter sig ligeledes ved, at man især i kampen mod Aue lykkedes med mange gode ting: "Specielt i første halveg får vi spillet noget god fodbold og vi gør mange gode ting i forhold til de fokuspunkter, som vi har arbejdet med indtil videre. Vi nåede også at se næsten alle spillerne i aktion igen i dag, hvor vi spiller under flotte forhold på en ganske udmærket bane – så alt i alt var det en fin kamp synes jeg" udtaler Niels Frederiksen.
Match Facts:
FC Erzgebirge Aue – Lyngby BK 2-2 (2-2)
0-1 Kim Aabech (7), 1-1 Thomas Paulus (str. 15), 2-1 Michael Fink (25), 2-2 Patrick Mortensen (37)
Lyngbys startopstilling: Lukas Fernandes, Nicolai Johannesen (<-> Frederik Helstrup (60)), Ragnvald Soma (<-> Cheikh Sarr (60)), Frederik Krabbe, Ryan Johnson Laursen (<-> Jeppe Brandrup (75)), Jeppe Tverskov (<-> Jonas Henriksen (60)), Fanol Perdedaj (<-> Bror Blume (60)), Kim Aabech (<-> Alexander Green (75)), David Katz Boysen (<-> Ayoub Sørensen (60)), Frederik Gytkjær (<-> Jasin Khayat (60)), Patrick Mortensen (<-> Hector Nunez (46))
Ikke benyttet: Nicklas Højlund, Thomas Rasmussen, Mathias Tauber