Sejr i den første tyske test

Lyngby Boldklub fik en fin start på vinterens træningskampe, da 22 kongeblå spillere var med til at besejre Lokomotiv Leipzig i Tyskland. Alexander Green blev matchvinder efter et kvarter.
Lyngbys bedste mandskab er i disse dage i Tyskland, hvor man spiller to træningskampe. Tidligt fredag aften tørnede de kongeblå sammen med Lokomotive Leipzig, der til dagligt frister en tilværelse i den nordøstlige udgave af den tyske Regionalliga, og det blev en kamp præget af svære betingelser på en glat kunstgræsbane i 10 graders frost.
Kampens eneste scoring blev allerede sat ind efter 15 minutters spil, da Alexander Green bragte Lyngby på 1-0. Opgøret bød på spilletid til stort set alle spillere, og målmand Nicklas Højlund var eneste Lyngby-spiller, som vi lov at opleve alle 90 minutter på banen. Rasmus Nielsen fik imidlertid kun blot 20 minutter på banen, da han måtte lade sig udskifte med Fanol Perdedaj på grund af en knæskade – en skade, der dog ikke umiddelbart ser meget alvorlig ud.
Manager Niels Frederiksen var godt tilfreds med udbyttet af testkampen: ”Det var en af de koldeste kampe, jeg har været med til, og det var generelt svære forhold på en meget hurtig bane. Men jeg synes vi spillede en god kamp. Vi fik sat nogle af de mønstre op som vi har trænet og fik lavet mange gode ting i forhold til det vi ville. Så det var en fin testkamp synes jeg” fortæller Niels Frederiksen.
Lyngby-chefen gjorde undervejs brug af flere navne, som ikke til dagligt er en del af Lyngbys a-trup. Cheikh Sarr, der holder sig i gang i Lyngby, fik det sidste kvarter, mens der også var et lille comeback til den hårdt skadesplagede Ayoub Sørensen, der spillede hele første halvleg på højrekanten.
Der var også minutter til to – i Lyngby-sammenhæng – helt nye ansigter. Den tidligere norske landsholdsspiller Ragnvald Soma, der senest har været i FC Nordsjælland, samt den chilenske angriber Hector Nunez Segovia fik således den sidste halve time som afløsere for henholdsvis Frederik Helstrup og Patrick Mortensen.
”Det er naturligvis lidt svært at bedømme, når de har siddet på sidelinjen og frosset i en times tid inden de kom ind, men umiddelbart leverede de begge to et ganske fint indtryk. Det var bestemt godkendt og vi glæder os til at se mere til dem i morgen, hvor de også får spilletid – denne gang på et rigtigt stadion med opvarmet græsbane” lyder det fra Niels Frederiksen, der altså sender sit mandskab på banen igen i morgen – denne gang mod et top-tunet mandskab fra Erzgebirge Aue, der benytter træningskampen mod Lyngby som generalprøve forud for premieren på 2. Bundesliga i næste weekend.
Match Facts:
1. FC Lokomotive Leipzig – Lyngby BK 0-1 (0-1)
0-1 Alexander Green (15)
Lyngbys startopstilling: Nicklas Højlund, Thomas Rasmussen (<-> Nicolai Johannesen (60)), Frederik Helstrup (<-> Ragnvald Soma (60)), Mathias Tauber (Cheikh Sarr (75)), Jeppe Brandrup (<-> Ryan Johnson Laursen (75)), Bror Blume (<-> Kim Aabech (60)), Rasmus Nielsen (<-> Fanol Perdedaj (20) (<-> Jeppe Tverskov (60)), Alexander Green (<-> Frederik Gytkjær (46)), Jonas Henriksen (<-> David Katz Boysen (60)), Ayoub Sørensen (<-> Jasin Khayat (46)), Patrick Mortensen (<-> Hector Nunez Segovia (60)).
Ikke benyttet: Lukas Fernandes, Frederik Krabbe