Uffe Bech solgt til FC Nordsjælland

Lyngby Boldklub kan i dag offentliggøre, at klubben har valgt at sælge offensivtalentet Uffe Manich Bech til Superliga-klubben FC Nordsjælland. Ligalandsholdsspilleren tiltræder med øjeblikkelig virkning.
Uffe Manich Bech forlader de kongeblå og Betsafe Ligaen og tørner fremover ud for de forsvarende mestre FC Nordsjælland. Det er en kendsgerning efter de kongeblå har valgt at takke ja til et økonomisk godt tilbud fra nabo-klubben, der dermed henter den ligalandsholdsaktuelle spiller til Superligaen.
”Da vi forlængede med Uffe Bech for mindre end en måned siden var det ikke vores plan A at Uffe skulle sælges allerede nu. Men forlængelsen skabte ro og gav både Uffe og klubben mulighed for at vente på det rigtige tilbud, som var attraktivt i forhold til Uffes fremtidige karriere og vores mulighed for at forhandle en god transfer igennem. Denne mulighed opstod så allerede nu og derfor slog vi til” fortæller Lyngbys manager Niels Frederiksen og fortsætter:
”Vi siger farvel til et stort talent – og det er vi kede af – men er også stolte af, at vi igen har udviklet et stort talent, som der er interesse for på højeste hylde. Jeg vil ønske Uffe al mulig held og lykke med de nye udfordringer og ser frem til at følge ham fra sidelinjen” lyder det fra Niels Frederiksen om Uffe Bech, der trods sine kun 20 år allerede har repræsenteret de kongeblå 45 gange – heriblandt i Superligaen.
Lyngby har haft stor betydning
Tiden i Lyngby er for Uffe Bech også gået med et hav af landskampe – senest for U21-landsholdet – mens han ligeledes er blevet belønnet med titlen som årets U19-talent i 2011, samt naturligvis den nylige udtagelse til Ligalandsholdets tur til USA. De mange meritter
”Jeg har været rigtig glad for at være i Lyngby, som har haft en meget stor betydning for min udvikling. Jeg forlader en masse gode venner og kolleger for at prøve noget nyt og spændende, men Lyngby vil altid være i mit hjerte og jeg vil fortsat følge klubben tæt fremadrettet og jeg håber og tror på, at vi kan ses allerede til efteråret i Superliga-sammenhæng” udtaler den 20-årige Uffe Bech, der også er meget glad for, at Lyngby får en økonomisk gevinst ved salget:
”Jeg har haft nogle rigtig gode år i Lyngby med mange dygtige trænere, og de har alle sammen vist mig stor tillid. Det betyder meget for mig, at jeg ikke forlader klubben gratis, så Lyngby økonomisk får noget ud af, at have vist mig den tillid det er at spille for klubben” fortæller Uffe Bech.
Uffe Manich Bech skifter til FC Nordsjælland med øjeblikkelig virkning.