Uffe Manich Bech forlænger med Lyngby

Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med offensivtalentet Uffe Manich Bech. Ligalandsholdsspilleren har forlænget sin aftale frem til sommeren 2014.
Uffe Bech har været et af Lyngbys offensive tilløbsstykker i denne sæson og nu har den nyligt udtagne ligalandsholdsspiller sat sin signatur på en ny kontrakt med de kongeblå. Lyngby Boldklub og Uffe Bech har således nu papir på hinanden frem til sommeren 2014, hvilket glæder manager Niels Frederiksen:
 ”Uffe Bech er en af de mange store talenter, som klubben har udviklet over de senere år og det er et stort cadeau til klubben, at vi formår at fastholde et talent som Uffe Bech. Forlængelsen er et udtryk for, at Uffe fortsat ser gode udviklingsmuligheder i Lyngby på klubbens førstehold – og det er jeg naturligvis glad for”.
Med 5 scoringer i 17 ligakampe har offensivspilleren sat sit aftryk på sæsonen. Niels Frederiksen glæder sig over at råde over Bechs kvaliteter og ikke mindst det uomtvistelige talent: ”Uffe volder med hans skarpe og snævre driblinger i højt tempo med bolden tæt på fødderne alle forsvarsspillere udfordringer. Uffe er samtidig en dygtig afslutter, der kan spille alle de 4 forreste pladser i vores system.”
Vigtigt med spilletid
Uffe Bech glæder sig over sin personlige udvikling, som blandt andet er blevet styrket af de mange kampe i Betsafe Ligaen. 19-årige Bech, der allerede har spillet over 40 kampe i den kongeblå trøje, ser frem til at fortsætte sin udvikling hos Lyngby:
 ”Jeg har det rigtig godt i Lyngby. Samtidig er det væsentligt for min udvikling, at jeg får meget spilletid på højt seniorniveau. Det udvikler både mit offensive og defensive spil. Den mulighed har jeg i Lyngby og derfor er Lyngby den rigtige klub for mig lige nu. Jeg håber, at jeg kan være med til at rykke op i Superligaen med Lyngby”.
Den 19-årige offensivspiller, der i 2011 blev kåret til årets U19-talent af DBU, kom til Lyngby i 2006 fra HIK. Bech har desuden høstet masser af landsholdserfaring og er desuden en af to Lyngby-spillere, som til januar skal med landstræner Morten Olsens ligalandshold til USA. Uffe Bechs nye kontrakt løber frem til sommeren 2014.