Yurary afgørende for tredje landskamp i streg

Der er nærmest ingenting som kan stoppe Yussuf Yurary Poulsen på U19-landsholdet pt. Mandag scorede angriberen for femte gang i tre kampe, da Danmark besejrede Finland i EM-kvalifikationen.
På klubplan er han topscorer for Lyngby Boldklub i Betsafe Ligaen – og på U19-landsholdet er der også masser af succes for den bare 18-årige offensivspiller Yussuf Yurary Poulsen. Han måtte ganske vist sidde over Lyngbys seneste kamp i Betsafe Ligaen, men til gengæld kan de kongeblå glæde sig over, at landskampene bestemt ikke har taget skarpheden fra offensivspilleren.
Med fire mål i de to første kampe ved de indledende EM-kvalifikationskampe på Cypern var det mandag op til Yussuf Poulsen og resten af U19-drengene at få sluttet kvalifikationen af med en tredje sejr og en topseedning ved forårets afgørende kampe. Og den mission lykkedes.
Danskerne måtte dog vente helt til det 62. minut, før man kunne juble over kampens første scoring. Og naturligvis blev den sat ind af Yussuf Yurary Poulsen, der dermed bragte sin total op på 5 mål i blot 3 kampe – ganske enkelt imponerende. Danmark nåede at score yderligere to gange inden slutfløjtet og dermed er det talentfulde mandskab, der også har flere udlandsprofessionelle blandt spillerne, nu klar til elite-kvalifikationsrunden med max-point og en status som topseedede.
Med scoringerne holder Yussuf Yurary Poulsen sig i øvrigt et ganske fornemt scoringssnit på U19-landsholdet. 5 kampe har resulteret i 7 scoringer fra de 18-årige fødder.  Kampen mod Finland var Lyngby-angriberens 35. kamp i rødt og hvidt – totalt har Yurary Poulsen scoret 13 gange.