Yurary Aabech og Brandrup tilbage i Lyngby-truppen

Lyngby Boldklub runder efteråret af med en knald-eller-fald-kamp. Minimum 90 minutters fodbold på Lyngby Stadion skal afgøre, om det skal være de kongeblå eller Esbjerg som går videre til semifinalerne i DBU Pokalen.
I søndags lukkede Betsafe Ligaen ned for 2012, men for et enkelt mandskab i landets næstbedste fodboldrække kan man endnu ikke smække benene op på bordet og nyde julefreden. Lyngby Boldklub er nemlig det ikke-Superliga-mandskab, som er nået længst i DBU Pokalen og onsdag aften står de overfor en ny stor pokal-udfordring, når de kongeblå møder Esbjerg fB i kvartfinalen.
Esbjerg er som Superliga-klub naturligvis favorit til opgøret og vestjyderne kommer til kampen med visheden om, at det går ganske udmærket for holdet i Superligaen. Især for nylig har Esbjerg imponeret og er således ubesejret i fire Superliga-kampe i streg – den mest fornemme præstation blandt de kampe kom i søndagens 1-0-sejr over FC Nordsjælland, så det er et Esbjerg-hold fyldt med selvtillid, der rammer Lyngby Stadion onsdag aften.
Selvtillid var netop også hvad AGF havde i bagagen, da de besøgte postnummer 2800 i sidste måned. Men på en fremragende præstation af Lyngby blev AGF sendt hjem til Superligaen med et pokal-exit og 2-3-nederlag i bagagen. Esbjerg skal derfor ikke vide sig alt for sikre, og Lyngby er i god position til at skabe overraskelsen. De kongeblå har historisk vist sig bedst i rollen som underdogs, så der bliver formentlig tale om en meget tæt kamp.
Til at levere overraskelsen har manager Niels Frederiksen udtaget 19 spillere. Mest bemærkelsesværdigt er det, at Yussuf Yurary Poulsen er tilbage efter at have spillet for U19-landsholdet, ligesom også Kim Aabech og Jeppe Brandrup vender tilbage efter overstået karantæne.
Truppen mod Esbjerg fB:
1. Nicklas Højlund, 2. Thomas Rasmussen, 3. Ryan Johnson Laursen, 4. Mathias Tauber, 5. Rasmus Nielsen, 6. Frederik Krabbe, 7. Uffe Manich Bech, 8. Morten Karlsen, 10. Kim Aabech, 11. Patrick Mortensen, 15. Fanol Perdedaj, 16. Lukas Fernandes,17. Yussuf Yurary Poulsen, 18. Jeppe Tverskov, 19. Jonas Henriksen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 25. Alexander Green, 26. Frederik Gytkjær