Yussuf Poulsen ustoppelig på U19-landsholdet

Lyngbys offensive es Yussuf Poulsen fortsætter med at imponere på U19-landsholdet. Lyngby-angriberen scorede igen to gange, da Danmark besejrede Montenegro.

Yussuf Poulsen sparkede forleden U19-landsholdets EM-kvalifikation igang med to scoringer i kampen mod Cypern. Fredag eftermiddag fortsatte den lovende Lyngby-angriber så den stime, da han nok engang fik nettet til at blafre to gange – denne gang mod Montenegro.

Danmark fik en regulær drømmestart, da man allerede efter et minuts spil kunne bringe sig foran. En afslutning fra kanten af feltet blev reddet af Montenegros målmand, men på returen var Yussuf Poulsen først på bolden og kunne sikkert score til 1-0.

Efterfølgende kom Montenegro både på 1-1 og 2-1, men det slog ikke de danske drenge ud. En målmandsfejl fra Montenegro gav Danmark muligheden for at udligne i det 85. minut, men det var ikke nok for Yussuf Poulsen der afgjorde kampen kort efter udligningen.

Den stærke Lyngby-angriber rev sig løs og kunne modtage bolden i højre side – Yussuf Poulsen bankede bolden i nettet og sikrede dermed Danmark en højdramatisk sejr i sidste øjeblik. U19-landsholdet spiller mandag sin sidste kvalifikationskamp i denne omgang – den kamp er mod Finland, og med en sejr i den kamp er U19-landsholdet sikret topseedning i forårets sidste og afgørende kvalifikationsrunde.