Ryan Johnson Laursen forlænger med Lyngby

Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med det unge talent Ryan Johnson Laursen, der har spillet flere førsteholdskampe dette efterår. Højrebacken har fået en aftale frem til sommeren 2015.
Efter 25 kampe på bænken fik Ryan Johnson Laursen omsider debut for Lyngbys førstehold i dette efterår, hvor det allerede er blevet til 4 kampe i Betsafe Ligaen samt 4 kampe i DBU Pokalen. Et forløb med stor tålmodighed er blevet vekslet til sportslig succes på banen, og nu giver det også pote i form af en ny 2½-årig kontrakt.
”Ryan er et skoleeksempel på, hvordan man gradvist skal klæde sig på til opgaven som førsteholdsspiller i en klub som Lyngby. Ryan træner ihærdigt, er lærevillig og har tilmed leveret rigtig fine præstationer i sin første tid som fuldtids senior hos os” fortæller Lyngby-manager Niels Frederiksen, der samtidig benytter lejligheden til at rose højrebackens kvaliteter:
”Hvis man da kan tale om en rigtig Lyngby-back, så må Ryan være eksempel på en sådan. Han er stærk i nærkampene, dygtig 1 mod 1 og angrebsivrig. Kombineret med hans hurtighed gør det ham til en kvalitet både offensivt og defensivt, og vi glæder os over, at vi fortsat kan råde over hans talenter. Jeg er sikker på, at han kan blive endnu bedre, og det potentiale ser vi i trænerteamet frem til forløse yderligere” lyder det fra Niels Frederiksen.
Ryan Johnson Laursen glæder sig over, at han kan fortsætte sin udvikling i Lyngby: ”Jeg er glad og stolt over mine præstationer her i efteråret. Det har været sjovt at få så meget spilletid, og generelt har jeg haft en rigtig god tid og udvikling i Lyngby. Og jeg glæder mig naturligvis allerede til at fortsætte mit forløb, og bide mig endegyldigt fast i startopstillingen ” fortæller den 20-årige højreback, der kom til Lyngby fra Boldklubben Skjold i 2007.
Ryans gamle kontrakt løb frem til sommeren 2013 – den er nu erstattet af en ny aftale, der løber frem til sommeren 2015.