Frederik Helstrup og Uffe Bech på U20-landsholdet

Lyngby Boldklubs Uffe Bech og Frederik Helstrup er blevet udtaget til det danske U20-landshold, der den 14. november møder Tyrkiet i en træningskamp.
Uffe Manich Bech og Frederik Helstrup var mandag blandt navnene, da Morten Wieghorst udtog U20-landsholdet, der forbereder sig til U21-VM-kvalifikationen næste år med en træningskamp mod Tyrkiet på udebane.
Begge spillere var blandt et felt af 10 mulige debutanter, som Wieghorst har udpeget til opgøret. Uffe Bech har på trods af sin debut på U21-landsholdet fortsat sin debut på U20-landsholdet til gode. 34 ungdomslandskampe står offensivspilleren noteret for og med 13 scoringer er han – sammen med Ajax-stjernefrøet Viktor Fischer – blandt de mest scorende i truppen.
Frederik Helstrup kan som sagt ligeledes få sin første U20-landskamp. Forsvarsspilleren har været skadet i dele af efteråret og kan uden tvivl tage udtagelsen som et stort skulderklap. 2 scoringer og 17 ungdomslandskampe fordelt på U18 og U19-niveau er foreløbigt, hvad Helstrup har på fodbold-CVet.
Træningskampen mod Tyrkiet kom i stand med rimelig kort varsel og kommer ligeledes til at være en kort, men intensiv tur. Truppen mødes i Danmark mandag den 12. november og rejser om aftenen til Istanbul, hvor kampen spilles onsdag den 14. november kl. 13.30. Umiddelbart derefter er der hjemrejse til Danmark.