Yussuf Poulsen dobbelt målscorer mod Hobro

Lyngby kom efter to nederlag i Betsafe Ligaen tilbage på jorden, da de kongeblå søndag aften vandt med 2-1 over Hobro. Yussuf Yurary Poulsen blev dobbelt målscorer.
En resultatmæssig svær periode for Lyngby blev for en kort stund glemt, at de kongeblå i onsdags trimuferede i DBU Pokal-kampen mod AGF, som blev vunder med 3-2. Spørgsmålet var, om Lyngbys unge mandskab kunne tage det gode spil videre til Betsafe Ligaen og kampen mod Hobro.
Og fra start så svaret på det spørgsmål til at blive en rungende "ja". Lyngby startede som lyn og torden og pressede Hobro helt tilbage i egen hule. Flere gode opspil over især kanterne gav muligheder og allerede i den 7. minut kom Lyngby foran. Fanol Perdedaj lagde en perfekt dyb aflevering med ydersiden til Yussuf Poulsen, som fra højre side skar ind i banen og med højrepoten lagde bolden uden om Hobro-målmand Jesper Rask til en flot 1-0-føring.
Kort efter fik Patrick Mortensen en stor chance for at gøre det til 2-0 efter et hjørnespark, som blev forlænget af Frederik Krabbe. Afslutningen var dog lige på, så tilskuerne på Lyngby Stadion måtte vente ca. 10 minutter mere, før de igen kunne juble over en scoring. Hobro kom ellers lidt bedre med, men efter et nyt godt Lyngby-angreb kunne de kongeblå juble endnu engang.
Flere gode indspil til deltet resulterede i det 21. minut nemlig med, at Patrick Mortensen kunne komme til en god afslutning på mål. Forsøget blev dog reddet, men i anden omgang var Yussuf Poulsen på pletten med sin anden scoring og så var Lyngby foran med 2-0.
Efter målet kom Hobro lidt længere frem på banen, men i perioder af 1. halvleg var gæsterne spillet helt i bund. Halvlegens sidste store chance tilfaldt Fanol Perdedaj efter opspil fra David Boysen, som fuldstændigt legede kispus med gæsternes højre back. Perdedajs afslutning gik dog over mål, så Lyngby måtte nøjes med 2-0 ved pauseteen.
2. halvleg var en smule mere jævnbyrdig end den første halvdel og i takt med at uret tikkede kunne de kongeblås spillere formentlig også mærke den hårde pokalkamp i midtugen i benene. Hobro fik derfor lidt mere plads, mens Lyngby somme tider var ukoncentrerede. F.eks. i det 55. minut, hvor et Lyngby opspil ender hos gæsternes Aleksander Stankov, der bryder og i sidste ende også sætter fod på en reducering til 1-2.
Efter den scoring bølgede kampen frem og tilbage. Lyngby var mest i boldbesiddelse og fik også skabt et par gode muligheder, men det var gæsterne, der var farligst på deres omstillinger. Og den situation blev ikke ændret ved, at Hobros Jonas Damborg modtog sit andet gule kort efter 72 minutter.
Hobro var fortsat farlige når de fik chancen, men det kneb i de sidste 10 minutter med at finde frem til de helt åbne chancer. Lyngby holdt fint stand og sejren på 2-1 var i sidste ende fortjent. De kongeblå kravler dermed op 2. pladsen i Betsafe Ligaen.
Match Facts:
Lyngby BK – Hobro IK 2-1 (2-0)
1-0 Yussuf Yurary Poulsen (7), 2-0 Yussuf Yurary Poulsen (21), 2-1 Aleksander Stankov (55)
Rødt kort: Jonas Damborg (72), Hobro IK
Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES, 2. Thomas RASMUSSEN (c), 3. Ryan JOHNSON LAURSEN, 5. Rasmus NIELSEN, 6. Frederik KRABBE, 10. Kim AABECH, 11. Patrick MORTENSEN, 15. Fanol PERDEDAJ (<-> Uffe MANICH BECH (68)), 17. Yussuf YURARY POULSEN, 20. Jeppe BRANDRUP, 21. David KATZ BOYSEN (<-> Jeppe TVERSKOV (90))
Ikke benyttet: Nicklas HØJLUND, Bror BLUME, Nicolai JOHANNESEN, Alexander GREEN, Frederik GYTKJÆR
Advarsler:
Fanol Perdedaj (25), Kim Aabech (35), David Katz Boysen (85) – alle Lyngby BK