19 mand udtaget til kampen mod Hobro

Lyngby Boldklub jagter point i toppen af Betsafe Ligaen. Midtugens flotte sejr over AGF skal følges op i hjemmekampen mod Hobro søndag kl. 16.45. Niels Frederiksen har udtaget 19 mand til opgøret.
Søndag eftermiddag går det løs nok engang, når de kongeblå i 16. spillerunde af Betsafe Ligaen tager imod Hobro IK. Det jyske mandskab frister en relativt stille tilværelse og selvom man ikke har scoret ret mange mål, så har man til gengæld lukket godt af og skaffet fint med point ad den vej – blandt andet i sæsonens første opgør mellem Lyngby og Hobro, der sluttede 0-0. Med 19 point er Hobro faktisk ligaens eneste midterhold – 3 point er der op til det første af topholdene, FC Fredericia, mens der den anden vej er 3 points margen til det første af duellanterne i bunden, Skive.
Skulle det være gået nogens ører forbi, så er resultaterne ikke gået Lyngbys vej i de seneste to ligakampe. Spillet var fint hjemme mod Viborg, der dog havde det som de kongeblå manglede; skarphed og kynisme. Spillet mod FC Hjørring var knapt så fint, og så er der ikke langt fra top til bund. Begge kampe sluttede med nederlag på 0-2.
Siden da kom oprejsningen mod AGF. En fornem 3-2-sejr og avancement i DBU Pokalen var mere, end hvad man på forhånd kunne forvente. Lyngby-manager Niels Frederiksen har som forventet valgt at hold fast i 19-mands-truppen fra det opgør. Eneste ændring er således, at karantæneramte Morten Karlsen erstattes af Thomas Rasmussen i truppen, hvorfra en sorteres fra inden kick-off.
Truppen mod Hobro:
1. Nicklas Højlund, 2. Thomas Rasmussen, 3. Ryan Johnson Laursen, 5. Rasmus Nielsen, 6. Frederik Krabbe, 7. Uffe Manich Bech, 10. Kim Aabech, 11. Patrick Mortensen, 15. Fanol Perdedaj, 16. Lukas Fernandes, 17. Yussuf Yurary Poulsen, 18. Jeppe Tverskov, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 23. Nicolai Johannesen, 25. Alexander Green, 26. Frederik Gytkjær, 29. Jasin Khayat