Ryan Laursen håber på endnu mere

Efter 25 kampe på sidelinjen fik Lyngbys talentfulde back Ryan Johnson Laursen endelig sin ligadebut for de kongeblå, da han sidste søndag startede på favoritpositionen i 2-0-sejren over HB Køge. Nu håber spilleren på endnu mere.
At kalde 20-årige Ryan Johnson Laursen for en tålmodig fodboldspiller vil formentlig være en underdrivelse af de helt store. Hele 25 gange har højrebacken gjort sig klar til ligakamp for de kongeblås førstehold og først i 26. forsøg lykkedes det så at få debut, da en skade til Thomas Rasmussen banede vejen for en startposition i kampen mod HB Køge. ”Ryan er et godt eksempel på, at man med tålmodighed og stor træningsflid kan udvikle sig rigtig meget og arbejde sig tættere på holdet” fortæller Lyngby-manager Niels Frederiksen og fortsætter:
”Ryans historie er også et eksempel på, at man som ung spiller ikke altid skal have så travlt – det gælder jo også om at være klædt godt på til opgaven, når man bliver kastet for løverne. Ryan har i hele forløbet trænet ihærdigt, og har ikke hængt med hovedet på trods af de mange gange, hvor han er blevet fravalgt. Han har på den måde forberedt sig godt til muligheden opstod” fortæller Niels Frederiksen.
Ryan Johnson Laursen kom til de kongeblå fra Østerbro-klubben Skjold og har været på både U17 og U19-holdet i Lyngby, inden han i sidste sæson blev indlemmet i førsteholdstruppen. I det første år som senior skulle han dog gøre skolen færdig, så det er først i denne sæson, at højrebacken har været med på fuld tid:
”Det har været tydeligt at se, at han stille og roligt har udviklet sig, og dermed er kommet tættere og tættere på holdet. Han er blevet fortroligt med både rollen og opgaverne som back i vores system og har vænnet sig til at spille i et højere tempo, ligesom de mange reserveholdskampe mod Superliga-holdene har medvirket til at udvikle ham yderligere” fortæller Niels Frederiksen.
Nervøs debutant
Hovedpersonen selv glæder sig over, at han har fået din debut. To kampe er det blevet til og det giver blod på tanden: ” Jeg håber, at jeg kan få så mange kampe som muligt her i efteråret. Men det er jo træneren som bestemmer så vi må se. Det har været super sjovt, og det er noget, som jeg har ventet på i lang tid, så det har også været forløsende” fortæller Ryan Johnson Laursen, der samtidig fortæller, at han var meget nervøs for debuten:
” Det at jeg har siddet så meget på bænken har gjort, at den debut er blevet det helt store for mig, så da jeg endelig kom ind, så var jeg utrolig nervøs. Jeg synes det er okay, men ja, jeg var meget nervøs” fortæller den 20-årige back, som beskrives som en klassisk Lyngby-back af manager Niels Frederiksen:
”Ryan har som back rigtig mange af de kvaliteter, som vi gerne ser. Han er en god, nærkampsstærk 1 mod 1-spiller defensivt, der er næsten umulig at sætte på speed. Samtidig er han meget angrebsivrig og kan med hans hurtighed og drive støde med frem. Det er altid rart når træningsflid og tålmodighed belønner sig – og det har det gjort i Ryans tilfælde. Jeg er sikker på, at vi kommer til at se flere optrædener fra Ryan på førsteholdet” lyder det afslutningsvis fra Niels Frederiksen.
Ryan Johnson Laursen har udover optrædenerne i Lyngby også repræsenteret U19 og U20-landsholdet.