Boldbesiddelse var ikke nok for reserveholdet

Lyngbys reservehold leverede en fin indsats, men måtte alligevel se sig slået. FC København sejrede med 1-0.
De kongeblås reservehold fik mandag eftermiddag besøg fra toppen af Superligaen, da FC København lagde vejen forbi Lundtoftevej. Det blev en jævnbyrdig kamp med Lyngby på hovedvægten af boldbesiddelsen og afslutningerne – alligevel blev det FCK, der snuppede sejren.
I første halvleg stod Frederik Gytkjær for de kongeblås bedste mulighed. Derudover blev halvlegen brugt på at skabe et pres mod FCKs mål – et pres, som mere eller mindre varede hele kampen. På trods af dominansen, var det dog gæsterne, der kom først på tavlen. FC København straffede en fejl i Lyngbys opspil og bragte sig i spidsen.
Lyngby fortsatte dog ufortrødent presset og de offensive opspil mod FCKs mål. Det resulterede i 2. halvleg til chancer til både Alexander Green, Jeppe Tverskov og Frederik Gytkjær. Men bolden ville ikke over stregen og derfor kunne Lyngby forlade banen med uforløst sag og et snævert nederlag på 0-1.
Reserveholdstræner Jack Majgaard Jensen var efter kampen tilfreds med spillet: "Det mindede på mange måder om kampen i går mod Viborg. Der er generelt mange muligheder, men vi er ikke skarpe nok i modstanderens felt. Indstillingen er okay, men desværre mangler kvaliteten lige det sidste" fortæller Jack Majgaard.
Match Facts:
Lyngby BK res. – FC København res. 0-1 (0-1)
0-1 (25)
Lyngbys startopstilling: Lukas FERNANDES, Samuel AKINTIOYE (Högaborgs BK) (<-> Jonas JUHLER-NØTTRUP (75)), Nicolai JOHANNESEN, Rasmus NIELSEN, Oscar PEDERSEN (<-> Oliver RASMUSSEN (60)), Jeppe TVERSKOV, Fanol PERDEDAJ (<-> Gustav BANG (60)), Bror BLUME, Alexander GREEN, Jasin KHAYAT (<-> Christoffer BOATENG (75)), Frederik GYTKJÆR