Pro Soccer School 2012 blev en succes

Lyngby Boldklub har siden i mandags været vært for den første udgave af "Pro Soccer School". 65 drenge deltog på skolen.
Efterårsferien stod i fodboldens tegn for 65 drenge i alderen 9-12 år. Lyngby Boldklubs "Pro Soccer School" blev afviklet for første gang i uge 42 og med otte træningspas med klubbens elitetrænere, så var der rigeligt at se til.
"Pro Soccer School" var rettet mod årgangene 2000, 2001, 2002 og 2003 og meningen var på forhånd, at give spillere fra nærområdet muligheden for at træne med elitetrænerne i Lyngby Boldklub. Alt sammen med en elitær tilgang til træning og afvikling.
Udover træningspas var der også flere foredrag om blandt andet kost, hvile og forberedelse og livet i en eliteklub. Foredragene blev holdt af klubbens egne elitefolk, herunder u-holdenes fysiske træner Thomas Strømberg, talentchef Birger Jørgensen, T+-træner Kenneth Weber og manager Niels Frederiksen.
Leder af "Pro Soccer School" Kenneth Santa er meget tilfreds med udbyttet af skolen, som har fået god feedback: "De tilkendegivelser vi har modtaget fra såvel drenge, som deres forældre har været, at drengene har haft 4 rigtig gode dage med god træning og miljø omkring såvel træningen som udenfor de skemalagte træningspas. Og det er jo det vi gerne ville opnå, så det er vi tilfredse med" fortæller Kenneth Santa.