Uffe Bech afgjorde drama i Georgien

Lyngby Boldklubs Uffe Bech indtog en hovedrolle, da det danske U20-landshold tirsdag aften vandt med 2-0 ude over Georgien. Uffe Bech scorede det sidste mål i opgøret på straffespark.
Udekampen mod Georgien i Tblisi var på forhånd udset til at være en af den slags opgaver, som giver hår på brystet for et ungt landshold. Og det blev på alle måder en svær opgave for U20-landsholdet, der med Uffe Bech i startopstilling bestod opgaven til fulde og sejrede med 2-0.
Forud var gået en kamp, hvor danskerne var klart bedst. Nøjagtigt som i den seneste kamp mod Ukraine sad Danmark på hovedvægten af spillet, men forskellen på Ukraine-kampen, der sluttede 0-0, og Georgien-kampen var blot, at danskerne formåede at udnytte overtaget til at komme på tavlen.
Mikkel Agger fra Hjørring FC bragte Danmark på 1-0 efter 39 minutters spil og med flere gode muligheder for yderligere scoringer lignede det en sikker dansk sejr. Man måtte dog et stykke ind i 2. halvleg, før scoring nummer to blev sat i nettet. Efter 63 minutters spil blev der så begået straffespark mod Lyngby-talentet Uffe Bech, der spillede en rigtig god kamp.
Foran cirka 600 tilskuere tog Uffe Bech sagen i egen hånd, sparkede bolden i nettet fra 11-meter-pletten og afgjorde reelt kampen, der sluttede med en god portion dramatik. I overtiden opstod der klammeri mellem danske og georgiske spillere, og selvom det var svært at finde hoved og hale i tingene valgte den armenske dommer at vise den danske offensivspiller Nicolai Broch-Madsen ud, ligesom Uffe Bech også fik et gult kort.
"Det var en testkamp mod en svær nation på udebane, og det er altid svært, at spille på de her breddegrader. Jeg er glad for, at kunne videregive det her hold til Morten Wieghorst, hvor der findes stor lærevillighed, lydhørhed og vindervilje" lød det efter kampen fra den vikarierende U20-landstræner Per Holm, der oplevede de sidste minutters dramatik på nærmeste hold:
"Udvisningen var et af mange eksempler, som var helt hen i vejret. Specielt når man tænker på, at en georgisk spiller slår Uffe Bech to gange" lød det fra Per Holm på DBUs hjemmeside. Uffe Manich Bech returnerer nu til Danmark og vender tilbage til den daglige træning med Lyngby Boldklubs Betsafe Liga-hold.