Unge målscorere i sikker Lyngby-sejr

Lyngbys reservehold var i kontrol i store dele af reserveholdskampen mod AB på udebane. De kongeblå sejrede sikkert med 3-1.
De kongeblås reservehold leverede en rigtig fin indsats, da AB mandag eftermiddag blev besejret i egen hule. Et ungt Lyngby-hold sad fuldstændig på kampen i første halvleg, hvor Bror Blume var tæt på bringe de kongeblå foran allerede efter 2 minutters spil, da hans langskud ramte træværket.
På trods af det store spilovertag slog AB til, da chancen bød sig. Et flot kontraangreb fra hjemmeholdet endte til slut hos den tidligere Lyngby-spiller Kevin Schmidt, der med hovedet bragte AB på 1-0.
Føringen holdt dog ikke længe, for Lyngby fortsatte ufortrødent presset mod hjemmeholdet. Det var derfor helt fortjent, at Alexander Green kunne udligne bare fem minutter efter føringsmålet. En afslutning fra Jonas Henriksen tog stolpen, men på riposten var Green klar og scorede sikkert.
2. halvleg startede med endnu en god Lyngby-periode de første 10 minutter. Kulminationen og resultatet af denne periode var målet til 2-1 sat ind af Frederik Gytkjær, der viste god teknik og flot overblik – offensivspilleren lobbede fornemt bolden over hjemmeholdets keeper Lucas Ivik til en fortjent 2-1-føring.
Derfra tog AB lidt mere over, men spillede mest på lange bolde, som de kongeblå dog have lidt svært ved at håndtere og omsætte til chanceskabende omstillinger. AB var dog aldrig i nærheden af at true Lyngby-målmand Lukas Fernandes, så sejren var fortjent og blev cementeret i tillægstiden.
Målscorer var U19-holdets midtbanespiller og indskifter i dagens anledning, Simon Raahave. Lyngby vinder 3-1 og med sejren er de kongeblå nu på 2. pladsen i Reserveliga Øst – 2 point efter FC Nordsjælland, der dog har spillet en enkelt kamp mere end Lyngby, der dermed reelt har muligheden for at snuppe 1. pladsen i puljen.
Match Facts:
AB res. – Lyngby BK res. 1-3 (1-1)
1-0 Kevin Scmidt (25), 1-1 Alexander Green (30), 1-2 Frederik Gytkjær (55), 1-3 Simon Raahave (90)
Lyngbys startopstilling: Lukas FERNANDES, Ryan JOHNSON LAURSEN, Jeppe TVERSKOV, Oscar PEDERSEN (<-> Oliver RASMUSSEN (60)), Jasin KHAYAT, Rasmus NIELSEN, Fanol PERDEDAJ, Jonas HENRIKSEN (<-> Christoffer BOATENG (70)), Alexander GREEN (<-> Simon RAAHAVE (75)), Bror BLUME, Frederik GYTKJÆR (<-> Sebastian LASSEN (55)).