Pointtab efter FC Fyn-comeback

Hvad der længe lignede en ny lektion til FC Fyn endte i stedet med skuffelsen over, at have mistet to point. Foran 3-0 så alt godt ud, men så kom FC Fyn tilbage og sikrede sig det ene point. Kampen sluttede 3-3.
Lyngby satte sig på kampen fra første fløjt og allerede efter fire minutter kom Lyngby på 1-0. Et frispark fra Thomas Rasmussen blev smidt ind i feltet, hvor en FC Fyn forsvarer ramte bolden med hånden. Kim Aabech eksekverede sikkert fra 11-meterpletten og sikrede en god start på søndagens kamp.
De kongeblå fortsatte presset og det var bestemt ikke meget FC Fyn havde at komme med. Eneste nævneværdige chance i første halvleg tilfaldt Rune Nautrup, der blev sendt dybt efter 17 minutter. Nicklas Højlund kom dog godt ud af målet og fik reddet.
Lyngby havde chancerne til yderligere scoringer. Patrick Mortensen var lige ved at sende Lyngby på 2-0 efter en fejl af gæsternes keeper, og igen efter 26 minutter, da han frækt lobbede bolden over målmanden med hælen efter et indlæg fra Jeppe Brandrup.
Efter 39 minutter blev det så endelig og helt fortjent 2-0 til Lyngby. En god dyb stikning til Yussuf Poulsen blev udnyttet til fulde, da den hurtige offensivspiller fandt David Boysen midt i feltet. Kantspilleren sendte sikkert Lyngby på 2-0 og den stilling holdt helt til pausen – og det var bestemt i fortjent pauseføring, idet Lyngby havde været i næsten fuld kontrol.
Der var umiddelbart ikke mange tegn på, at den situation skulle ændre sig, for 2. halvleg startede i fuldstændig samme spor som første. Der var spillet under et minut, da Yussuf Poulsen pludselig stod fri i feltet, men den høje angriber sparkede lige på målmanden. Så var der langt mere træfsikkerhed over den unge spiller kort efter, da han får den serveret i fødderne i feltet. En god vending og et resolut spark og så var det pludselig 3-0.
Nede med 0-3 på udebane efter under 50 minutters spil ville nok få mange andre hold til at forsøge at begrænse skaderne. Og det var der formentlig ikke nogen, der ville have bebrejdet FC Fyn for. Men pludselig lugtede gæsterne blod, og på en vanvittig halv time blev kampen vendt på hovedet.
Efter 63 minutter kunne Rune Nautrup gøre det til 1-3 og selvom Uffe Bech kort efter fik en gigantchance for på ny at lukke kampen, så blev FC Fyn ved. Et frispark fra Mike Mortensen finder frem til Jesper Kjærulff, der med hovedet gør det til 3-2 med tyve minutter igen.
FC Fyn gentog altså bedriften fra de to holds første opgør, men denne gang formåede gæsterne at komme helt tilbage og stjæle point. Fem minutter før tid er pointtabet en kendsgerning, da en lang bold fra de bagerste geledder havner hos Mads Overgaard, der bruger kroppen til at sætte Mathias Tauber af. Alene med Højlund svigter angriberen ikke og så slutter det hele med en total skuffelse for de kongeblå. 3-3 bliver slutresultatet på Lyngby Stadion.
Match Facts:
Lyngby BK – FC Fyn 3-3 (2-0)
1-0 Kim Aabech (str. 4), 2-0 David Boysen (39), 3-0 Yussuf Yurary Poulsen (48), 3-1 Rune Nautrup (63), 3-2 Jesper Kjærulff (70), 3-3 Mads Overgaard (85)
Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND, 2. Thomas RASMUSSEN, 4. Mathias TAUBER (c), 6. Frederik KRABBE, 7. Uffe MANICH BECH, 8. Morten KARLSEN, 10. Kim AABECH (<-> Rasmus NIELSEN (71)), 11. Patrick MORTENSEN, 17. Yussuf YURARY POULSEN, 20. Jeppe BRANDRUP, 21. David KATZ BOYSEN (<-> Fanol PERDEDAJ (71)).
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Ryan JOHNSON LAURSEN, Jonas HENRIKSEN, Bror BLUME, Alexander GREEN
Advarsler:
Yussuf Yurary Poulsen, Jeppe Brandrup, begge Lyngby BK