Snævert nederlag i Brøndby

Lyngbys reservehold indkasserede mandag eftermiddag sæsonens første nederlag, da Brøndby IF besejrede de kongeblå med 1-0 på udebane.
Et ungt Lyngby-hold skulle i reserveligaen forsøge at få point med Superliga-holdet Brøndbys reserver. En lige og relativt chancefattig kamp kunne have endt uden hverken mål eller vinder, men Riza Durmisi ville det anerledes og blev matchvinder for Brøndby.
Første halvleg var en meget lige affære. Lyngby spillede pænt uden at komme til de helt store chancer. 2-3 farlige omstillinger blev det dog til og skulle Lyngby have haft en scoring, så skulle det nok have været i første halvleg.
Det fik man imidlertid ikke og i stedet åbnede kampen en smule op i 2. halvleg. Det var til fordel for Brøndby, der efter knap en times spil straffede Lyngby, der fokuserede på en off-side-kendelse, der ikke kom – og så kunne ungdomslandsholdsspilleren Riza Durmisi bringe Brøndby i spidsen.
Inden da havde Jonas Henriksen haft Lyngbys største mulighed i kampen, men en friløber alene med hjemmeholdets målmand blev misbrugt, da keeperen diskede op med en stor redning. Brøndby blev sidenhen reduceret til 10 mand, men på trods af et Lyngby-pres mod slutningen hold de blå-gule fast, og så sluttede opgøret 1-0 til hjemmeholdet.
Match Facts:
Brøndby IF res. – Lyngby BK res. 1-0 (0-0)
1-0 Riza Durmisi (58)
Rødt kort: Brøndby IF (70)
Lyngbys startopstilling: Lukas FERNANDES, Ryan JOHNSON LAURSEN, Jeppe TVERSKOV, Oscar PEDERSEN (<-> Oliver RASMUSSEN (65)), Nicolai JOHANNESEN, Bror BLUME (<-> Jonas JUHLER-NØTTRUP (71)), Rasmus NIELSEN (<-> Gustav BANG (40)), Jasin KHAYAT, Alexander GREEN, Lasse FOSGAARD (<-> Frederik GYTKJÆR (60)), Jonas HENRIKSEN.