Taubers hovedstødsscoring rakte til point

Lyngby-kaptajnen Mathias Tauber bragte de kongeblå foran i den svære udekamp mod Vejle Kolding – hjemmeholdet fik dog kæmpet sig tilbage og så sluttede kampen 1-1.
Manager Niels Frederiksen fortalte forud for søndagens kamp mod Vejle Kolding, at han forventede en kamp på Superliga-niveau. Og det duftede da også offensivt af Superliga-bold, da begge hold især i første halvleg var mere end villige til at investere i angreb og omstillinger.
Paradoksalt var det derfor, at begge kampens mål faldt efter hjørnespark. Efter en livlig indledning, hvor Vejle Kolding nok var bedst, tog Lyngby føringen efter 26 minutter – et hjørnespark blev hældt ind i feltet, hvor det lignede organiseret kaos indtil Yussuf Poulsen fik headet den ind til Mathias Tauber, der med hovedet ekspederede Lyngby foran.
Hjemmeholdets bedste mulighed i første halvleg tilfaldt David Vidarsson, der fik sat Nicklas Højlund på arbejde med en god afslutning. Der var rigeligt at lave for begge defensiver, der gjorde det fint. Holdene kunne derfor gå til pause med etmålsføringen til Lyngby.
Anden halvleg var ikke ligeså velspillet som kampens første halvdel. Begge hold havde svært ved at skabe etableret angrebsspil, og da Vejle Kolding stille og roligt øgede trykket på de kongeblå, så var det et Lyngby-hold der levede af omstillinger.
Resultatet af de forhold var, at chancemængden steg en smule. Yussuf Poulsen og David Boysen fik hver to gode tilbud efter omstillinger, hvor de to kanter havnede mere eller mindre alene med Vejle-målmand Kristian Fæste.
Scoret blev der dog ikke, og dermed var Vejle med til det sidste, hvor hjemmeholdet satte deres penge på høje bolde. Lyngbys forsvar fik dog afvist alle Vejle Koldings offensive aktioner, og i stedet var det så en standardsituation, som blev afgørende for pointudfaldet.
Kort før tid lykkedes det nemlig Vejle Kolding at bringe sig på 1-1. Et hjørnespark blev sendt ind i hovedet på Jens Berthel Askou, der sendte den videre mod mål til Thomas Mikkelsen, der dirigerede den det sidste stykke i mål.
Det slutter derfor med et ikke ufortjent point til både Vejle Kolding og Lyngby. Med det uafgjorte resultat er Lyngby et enkelt point foran i tabellen, hvor de kongeblås tyve point efterfølges af syv hold, der med henholdsvis 19, 18, 17 og fire gange 16 point illustrerer den ufattelige jævnbyrdighed i Betsafe Ligaen.
Match Facts:
Vejle Boldklub Kolding – Lyngby BK 1-1 (0-1)
0-1 Mathias Tauber (26), 1-1 Thomas Mikkelsen (88)
Lyngbys startopstilling: Nicklas HØJLUND, Jeppe BRANDRUP, Mathias TAUBER (c), Frederik KRABBE, Thomas RASMUSSEN, Morten KARLSEN, Fanol PERDEDAJ, David KATZ BOYSEN (<-> Uffe BECH), Kim AABECH (<-> Rasmus NIELSEN), Yussuf YURARY POULSEN, Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Ryan JOHNSON LAURSEN, Alexander GREEN, Jonas HENRIKSEN
Advarsler:
Erik Marxen (59), Vejle Kolding