Niels Frederiksen forventer Superliga-niveau

Der venter en stor opgave for Lyngby søndag eftermiddag, hvor de kongeblå tørner sammen med oprykningsfavoritterne fra Vejle Kolding. Niels Frederiksen tager 18 mand med til Vejle.

Sæsonen har indtil videre budt på både opture og nedture for Lyngby, der fører landets næstbedste fodboldrække, Betsafe Ligaen. Efter to nederlag i liga-sammenhæng fik de kongeblå tanket lidt selvtillid i midtugens 6-1-sejr over Viby i DBU Pokalen og måske kan det være medvirkende til, at Lyngby søndag kan fejre en ny optur med et godt resultat i det østjyske.

Modstanderen Vejle Kolding er efter en lidt svingende start ved at finde det niveau, som gør dem til oprykningskandidater. Lyngby-manager Niels Frederiksen har stor respekt for Vejle, som han mener har det bedste hold i rækken: "Vi ved, at vi kommer op imod et rigtig godt Vejle mandskab, som vel på papiret har den stærkeste trup i Betsafa ligaen, men omvendt ved vi også, at vi kan lægge på i vores spil i forhold til de seneste kampe og formår vi det forventer jeg en helt lige kamp mod to hold, som begge gerne vil dominere med bolden og angribe med mange spillere" fortæller Niels Frederiksen.

I forhold til de seneste pointtab i Betsafe Ligaen har de kongeblå også som målsætning at få rejst sig – og gerne med manér: "Efter to smalle nederlag i de to seneste to turneringskampe ser vi frem til at få muligheden for at rejse os, og der findes formentlig ikke en bedre kulisse at gøre det i end mod Vejle på Jokri Park. De ydre rammer for kampen vil være på superliganiveau og jeg forventer også en kamp på superliganiveau målt på intensitet, fight og godt fodboldspil" lyder det fra Frederiksen.

Lyngby-manageren kan glæde sig over, at Lasse Fosgaard igen er til rådighed efter en kort periode med småskavanker. Kampen mod Vejle Boldklub Kolding sparkes igang søndag eftermiddag kl. 16.00.

Lyngbys trup mod Vejle Boldklub Kolding:
1. Nicklas Højlund, 2. Thomas Rasmussen, 3. Ryan Johnson Laursen, 4. Mathias Tauber, 5. Rasmus Nielsen, 6. Frederik Krabbe, 7. Uffe Bech, 8. Morten Karlsen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Kim Aabech, 11. Patrick Mortensen, 15. Fanol Perdedaj, 16. Lukas Fernandes, 17. Yussuf Yurary Poulsen, 19. Jonas Henriksen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 25. Alexander Green