Ryan dobbelt målscorer da Lyngby gik sikkert videre

Der var ingen slinger i valsen, da de kongeblå onsdag eftermiddag spillede sig videre i DBU Pokalen. Det blev til en sikker sejr på 6-1 over Viby i en kamp, hvor Ryan Johnson Laursen og en velspillende Kim Aabech bllev dobbelte målscorere.
Lyngby skulle onsdag eftermiddag forsøge at spille sig videre i DBU Pokalen. Modstanderen var Viby fra Danmarksserien, og det var en opgave som manager Niels Frederiksen tog alvorligt. Således var navne som Mathias Tauber, Frederik Krabbe, Kim Aabech og Fanol Perdedaj i startopstillingen og det var til at se på kampen, der blev domineret af Lyngby.
De kongeblå startede naturligt nok med hovedparten af boldbesiddelsen. Det blev dog ikke til mange chancer i starten, hvor de kongeblå tydeligvis lige skulle se modstanderens kvaliteter an. Første store chance tilfaldt David Boysen, der fra en position midt i feltet sparkede over mål. Kort efter slipper Nicolai Johannesen igennem, men bliver afvist i to omgange af Viby-målmanden.
Efter 35 minutter kommer Lyngby fortjent på 1-0, da Kim Aabech udplacerer Vibys målmand. Det var startskuddet til en mere træfsikker Lyngby-periode omkring pausen, hvor sagerne blev afgjort. Gode kombinationer resulterer kort før pausen i 2-0-scoringen ved Patrick Mortensen, der er sidste målscorer inden pausen.
Ved sideskiftet skiftede Niels Frederiksen både Bror Blume og Ryan Johnson Laursen ind – sidstnævnte kvitterede hurtigt for tilliden, da han kun et par minutter inde i 2. halvdel fik masser af tid i feltet. Højrebacken løftede – vel og mærke i det lille felt – først bolden over sig selv og en modspiller, inden han i to omgange udplacerede målmanden til 3-0.
Så var det Vibys tur til at lege med. Hjemmeholdet var bedre med i 2. halvleg, og fik til stor glæde for hjemmepublikummet reduceret efter en times spil. Et mindre kommunikationskiks i Lyngbys forsvar betød, at Frederik Krabbe havde sidste berøring på bolden, der strøg over Lukas Fernandes til 1-3.
Kim Aabech og Alexander Green sikrede dog, at pokaloverraskelsen udeblev. Først bragede Aabech bolden ind på oplæg fra en oplagt David Boysen og siden da bankede Alexander Green 5-1-scoringen ind, efter et fint Lyngby-angreb. 2. halvleg sluttede dog som den startede – med en scoring fra Ryan Johnson Laursen. En hård afslutning fra Kim Aabech blev pareret, men Ryan Johnson Laursen var først over riposten og lukkede og slukkede til 6-1.
Lyngby er dermed videre i DBU Pokalen.
Match Facts:
Viby IF – Lyngby BK 1-6 (0-2)
0-1 Kim Aabech (35), 0-2 Patrick Mortensen (44), 0-3 Ryan Johnson Laursen (47), 1-3 Frederik Krabbe (selvmål, 60), 1-4 Kim Aabech (73), 1-5 Alexander Green (85), 1-6 Ryan Johnson Laursen (90)
Lyngbys startopstilling: Lukas FERNANDES, Jeppe BRANDRUP, Frederik KRABBE, Mathias TAUBER (<-> Ryan Johnson LAURSEN (46)), Nicolai JOHANNESEN, Rasmus NIELSEN, Fanol PERDEDAJ (<-> Bror BLUME (46)), Jonas HENRIKSEN (<-> Alexander GREEN (61)), Kim AABECH, David KATZ BOYSEN, Patrick MORTENSEN.
Ikke benyttet: Nicklas HØJLUND
Advarsler: