Thomas Rasmussen: Unødvendigt nederlag

Lyngbys venstre back Thomas Rasmussen var en slagen mand efter nederlaget til FC Fredericia, som han kalder for et unødvendigt et af slagsen.
De kongeblås Thomas Rasmussen var bestemt ikke tilfreds efter opgøret mod FC Fredericia. Mange fejl var fra starten af kampen kendetegnende for Lyngby, og det ærgrede den rutinerede back: ” Vi spiller en katastrofal første halvleg, hvor vi laver utroligt mange fejl og det giver dem jo følelsen af, at de er fuldt med i kampen. Egentlig så bliver vi jo også straffet på to mål, hvor vi ligger for langt fra dem på dødboldene og hvor de så sparker dem godt ind. Det var et unødvendigt nederlag synes jeg. Vi investerer for lidt i kampen og det var ikke godt nok” fortalte Thomas Rasmussen efter kampen.
FC Fredericias to scoringer blev sat ind med bare tre minutters mellemrum. Og netop det faktum mener Rasmussen også havde en afgørende betydning: ” Først kommer vi foran og på tre minutter, så er vi lige pludselig bagud 2-1. Det slår holdet lidt ud og det eneste vi har at svare tilbage med til sidst er lange bolde frem, som vi ikke engang er gode til at slå, så vi får ikke rigtigt truet dem, som vi egentlig skal til sidst”.
Nederlaget var sæsonens første på hjemmebane – men samtidig var det anden gang i træk, at Lyngby forlod banen som tabere. Thomas Rasmussen ved ikke helt, om de kongeblå er ramt lidt på selvtilliden, men hæfter sig i stedet ved, at spillet fortsat ikke rigtigt flyder i Lyngby: ”Vi vidste godt at vi gik ind i en svær periode med nogle svære kampe. Vi har ikke spillet op til vores bedste i den her sæson indtil videre, på trods af at vi har fået de point vi har og stadig ligger nummer 1” fortæller Thomas Rasmussen og fortsætter:
”Et eller andet sted må vi søge efter et niveau, som vi ved vi har, og som er højere end det vi har præsteret. Og det skal vi til at finde frem, for nu er vi hentet af de hold som ligger lige efter os” afslutter venstre-backen. Lyngby får allerede onsdag chancen for en smule oprejsning, når de kongeblå drager til Jylland og møder Viby IF i DBU Pokalen.