Niels Frederiksen udtager 18 mand til søndag

Søndag eftermiddag byder på endnu en ny svær opgave for de kongeblå, der fortsat fører Betsafe Ligaen med et forspring på tre point. Modstanderen er FC Fredericia, der kommer på besøg på Lyngby Stadion.
Efter to flotte storsejre over HB Køge og Skive kom Lyngby Boldklub ned på jorden igen, da man i en hæsblæsende afslutning endte med at tabe med 2-3 til Brønshøj i den forgangne weekend. Ugen er blandt andet blevet brugt til at lægge den kamp bag sig, for forude venter en ny tæt kamp, når FC Fredericia kommer på besøg hos Lyngby.
Søndagens gæster har haft en særdeles fornuftig sæsonstart, hvor en række uafgjorte kampe – blandt andet mod oprykningskandidater som Viborg og FC Vestsjælland – har betydet, at pointhøsten trods alt ikke har været helt så stor, som eksempelvis Lyngbys. 14 point i 9 kampe er det blevet til for østjyderne, der faktisk var det hold i Betsafe Ligaen som formåede at holde sig ubesejrede længst. Faktisk var det først i sidste runde mod Hobro, at de rødklædte fik sæsonens første nederlag.
Det er altså tale om to hold, der måske er ramt en smule på selvtilliden oven på sidste weekends resultater. Men der er også tale om to mandskaber, som kender hinanden særdeles godt. Som mange måske husker var det netop FC Fredericia, som Lyngby i 2010 kæmpede for at holde bag sig i et hektisk oprykningsdrama, der jo som bekendt endte med oprykning til de kongeblå. De to klubber kender derfor en del til hinanden – også selvom søndagens gæster, har skiftet træner siden den famøse oprykningssæson.
Lyngbys træner, han hedder derimod stadig Niels Frederiksen. Og Lyngby-manageren har til opgøret udtaget 18 mand – dem kan du se nedenfor. Derudover minder vi naturligvis om, at der i morgen er gratis adgang for alle under 16 samt studerende med gyldigt studiekort. Og med underholdning fra det lokale band ”Tales from the Attic” er der masser af årsager til, at komme en tur på Lyngby Stadion søndag eftermiddag!
Lyngbys trup mod FC Fredericia:
1. Nicklas Højlund, 2. Thomas Rasmussen, 3. Ryan Johnson Laursen, 4. Mathias Tauber, 5. Rasmus Nielsen, 6. Frederik Krabbe, 7. Uffe Manich Bech, 8. Morten Karlsen, 10. Kim Aabech, 11. Patrick Mortensen, 15. Fanol Perdedaj, 16. Lukas Fernandes, 17. Yussuf Poulsen, 19. Jonas Henriksen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 25. Alexander Green
Karantæner: Ingen