Fanol Perdedaj glad for starten i Lyngby

Lyngbys nye tyske midtbanemotor Fanol Perdedaj fik debut, da Lyngby i søndags besejrede Skive med 5-1. Midtbanespilleren var glad for sin debut og har haft en rigtig god første uge på Lundtoftevej.
Kort før transfervinduets lukning kunne Lyngby Boldklub offentliggøre en aftale med den tyske U21-landsholdsspiller Fanol Perdedaj. Søndag fik ”Fanoli”, som han også kaldes, så debut foran et spændt hjemmepublikum, der tog fornemt imod den 21-årige midtbanespiller. ”Det var rigtig godt at få debut. Holdet præsterede rigtig godt og jeg er meget glad. At vinde 5-1 i min første kamp er en god start for mig” fortæller Fanol Perdedaj.
Midtbanespilleren har fået en rigtig fin velkomst af hele klubben og ikke mindst truppen, der allerede efter Perdedajs første optræden formåede at tage fusen på tyskeren: ”Jeg er jo ny, så de andre drenge sang en sang for mig efter kampen. Det var sindssygt og det har jeg aldrig prøvet før. Det var en sjov oplevelse og jeg er allerede meget glad for at være her” fortæller ”Fanoli”, om den traditionelle debut-hymne, som hele truppen synger for de kongeblå debutanter.
Lyngby var inspirerende
Mange var en smule forundrede over, at midtbanespilleren havnede i lige præcis Lyngby. Hovedpersonen selv tillægger det dog ikke så stor en betydning. Det var derimod den store interesse fra Lyngby, som var med til at gøre udslaget: ”Efter Hertha fortalte mig, at de ville lade mig gå, hørte jeg fra Lyngby som noget af det første. Så jeg tog herop og det var egentlig meget inspirerende” lyder det fra midtbanespilleren.
Fanol Perdedaj er fuldstændig indforstået med, at de kongeblå går efter en topplacering i Betsafe Ligaen. Tyskerens ambitioner ligger på linje med Lyngbys, og at der undervejs skal spilles offensivt passer ham glimrende: ”Vi skal spille god fodbold og være et godt hold hele vejen. Det er det vigtigste og gør vi det, så rykker vi op. Min rolle er at være en del af holdet og yde mit bedste hver gang” forklarer Fanol Perdedaj.
På vejen mod succes i Lyngby skal tyskeren dog formentlig vende sig til lidt mindre forhold og vilkår. Det virker imidlertid til at være en formalitet for ”Fanoli”, der er glad for de mere ydmyge rammer – også selvom Lyngby Stadion, nok aldrig kommer til at kunne måle sig med det olympiske stadion i Berlin: ”På Olympiastadion er der 75.000 mennesker, men her er stadion ikke så stort, klubben er ikke så stor og truppen er ikke så stor” fortæller Fanol Perdedaj og fortsætter:
”Man kommer hinanden bedre ved og man har det sjovt. Man har respekt for hinanden og holdet er godt. Det er dejligt” lyder det afslutningsvis fra midtbanespilleren, der bedømt på den gode modtagelse på stadion nok skal blive et positivt bekendtskab for Lyngbys fans.
Fanol Perdedaj og resten af Lyngby-truppen skal forsøge at fortsætte den gode stime på lørdag, hvor de kongeblå møder Brønshøj på udebane.