Sikker Lyngby-sejr på Lolland

Lyngby Boldklub var i total kontrol og dominerede kampen, da de kongeblå ekspederede Sydalliancen ud af DBU Pokalen med en sikker 4-0-sejr. Jonas Henriksen, Alexander Green, Rasmus Nielsen og Uffe Bech scorede.
Lyngby var onsdag aften på besøg i Rødby, hvor Sydalliancen fra Lolland-Falster-serien stod over for de kongeblås Betsafe Liga-hold. Lyngby var naturligvis favoritter til opg&oslashoslash;ret, og det bar kampen også præg af. 85-90% af boldbesiddelsen var i Lyngbys favør, men det kneb lidt med skarpheden i starten.
Faktisk skulle man helt hen til det 29. minut, før Lyngby kom foran. Jonas Henriksen udnyttede en dyb stikning til at passere hjemmeholdets målmand til en fortjent 1-0-føring. Inden da kunne tilbud til Yussuf Poulsen, Bror Blume, Rasmus Nielsen og Frederik Krabbe snildt have bragt de kongeblå på tavlen, men Lyngby måtte nøjes med at være foran 1-0 ved pausen.
Det lavede en hektisk start på 2. halvleg imidlertid om på. Kampen var knapt startet før Alexander Green blev sendt i dybden og fint sparkede 2-0-målet i netmaskerne. Og angrebet efter var det så Rasmus Nielsen, der efter et fint Lyngby-angreb kunne passere Sydalliancens målmand til 3-0 – og så var kampen vel egentlig afgjort.
Alexander Green samt de indskiftede Uffe Bech og Jasin Khayat var blandt profilerne i 2. halvleg. Alle ville rigtig gerne vise sig frem for de 3-400 tilskuere, men selvom intentionerne var gode, så blev det ofte lidt for febrilsk.
Med lidt over 20 minutter igen lykkedes det imidlertid for Uffe Bech at bringe sig på tavlen, da han trykkede af fra kanten af feltet. Den hårde afslutning efterlod hjemmeholdets keeper chanceløs og så stod det 4-0 til Lyngby.
De gule kæmpede dog bravt for sagen, men de var særdeles sjældne gæster i Lyngbys straffesparksfelt. Bedste tilbud var en afslutning fra kanten af feltet, og selvom det faktisk var en udmærket afslutning, så voldte den ikke for alvor problemer for Lukas Fernandes.
Kampen faldt hen mod slutningen i tempo. Sydalliancen stod meget langt tilbage og Lyngby måtte derfor forsøge sig med små, snævre kombinationer, indlæg og langskud – intet lykkedes rigtigt og hjemmeholdet havde rimelig med held til at afværge de farligste situationer.
Det slutter derfor med en meget fortjent 4-0-sejr til Lyngby i Rødby.
Match Facts:
Sydalliancen – Lyngby BK 0-4 (0-1)
0-1 Jonas Henriksen (29), 0-2 Alexander Green (47), 0-3 Rasmus Nielsen (49), 0-4 Uffe Bech (68)
Lyngbys startopstilling: Lukas FERNANDES, Nicolai JOHANNESEN, Frederik KRABBE, Frederik HELSTRUP, Ryan JOHNSON LAURSEN, Bror BLUME (<-> Uffe BECH (46)), Rasmus NIELSEN, Kim AABECH, Alexander GREEN, Jonas HENRIKSEN (<-> Jasin KHAYAT (57)), Yussuf YURARY POULSEN (<-> Patrick MORTENSEN (67))
Ikke benyttet: Nicklas HØJLUND
Advarsler: Ingen