Unge Lyngby-drenge sendte de kongeblå videre

Bror Blume scorede 2 gange, da Lyngby Boldklub onsdag aften spillede sig sikkert videre i DBU Pokalen. Udekampen mod BGA fra Danmarksserien blev vundet med 6-1.
Danmarksserieklubben fra BGA skulle onsdag aften forsøge at skabe en af de efterhånden velkendte pokaloverraskelse. Modstanderen var imidlertid Lyngby, hvorfor den overraskelse godt måtte blive væk fra Glostrup Idrætspark. Og det så den umiddelbart også ud til at gøre.
Der var nemlig blot spillet knap 10 minutter før de kongeblå var foran med 2-0. Først bragte Frederik Krabbe Lyngby foran med sit første mål i den kongeblå trøje og få minutter senere kunne David Boysen så bringe Lyngby på 2-0 på straffespark.
Hjemmeholdet fra BGA kom ganske vist på 1-2, men sejren var aldrig reelt i fare på Glostrup Idrætspark, hvor Lyngby øgede til 3-1 kort efter reduceringen – i øvrigt ved Bror Blumes første mål på førsteholdet. Siden da blev det også til 4-1, 5-1 og slutteligt 6-1. Yussuf Poulsen og Jeppe Brandrup kom på tavlen, inden Bror Blume gjorde sig selv til dobbelt målscorer.
Kampen gav spilletid til flere unge kræfter, heriblandt Bror Blume, Alexander Green, Nicolai Johannesen og Ryan Johnson Laursen, der alle spillede alle 90 minutter. Det blev også til debut for Jasin Khayat, der afløste Jonas Henriksen i 2. halvleg.
Lyngby fik dermed tanket lidt selvtillid oven på nederlaget i Slagelse. Den kan de passende tage med videre til Betsafe Ligaen, hvor det på søndag går løs med hjemmekampen mod Hobro.
Match Facts:
Boldklubberne Glostrup Albertslund – Lyngby BK 1-6 (1-3)
0-1 Frederik Krabbe
0-2 David Boysen (str.)
1-2 BGA
1-3 Bror Blume
1-4 Yussuf Poulsen
1-5 Jeppe Brandrup
1-6 Bror Blume
Lyngbys startopstilling:
Lukas Fernandes
Ryan Johnson Laursen