U19-holdet godt fra start mod danmarksmestrene

Lyngby Boldklubs U19-hold lagde ganske fint fra land i U19-Ligaen, hvor de forsvarende danmarksmestre fra FCK fik lov til at arbejde for sagen mod et meget nyt U19-hold. En fin start for Lyngby endte med pointdeling og 1-1.
Med hele 6 debutanter i truppen samt et nyt trænerteam tog Lyngby BKs U19-hold lørdag mod sidste års U19-danmarksmestre fra FC København. En på papiret hård opgave, men de kongeblå gik frisk til opgaven og leverede generelt en rigtig fin præstation i hjemmekampen, der blev overværet af cirka 150 tilskuere.
Første halvleg var en meget tæt og lige affære, hvor der var flere store chancer i begge ender af banen. Det blev dog ikke til scoringer i kampens første halvdel, hvorfor de to hold kunne gå til pause med stillingen 0-0.
Den stilling blev der imidlertid gjort noget ved i 2. halvleg. FCK startede bedst og pressede Lyngby, men efter 67 minutter var det alligevel de kongeblå, som kom foran. Debuterende Christoffer Boateng afsluttede et særdeles velspillet Lyngby-angreb med et brag af et langskud, der strøg direkte op i målhjørnet til en kongeblå 1-0-føring.
Føringen holdt dog kun kortvarigt, for knapt var bolden sat i spil igen, før FCK kunne juble over en scoring. 1-1 var stillingen resten af kampen, hvor Lyngby fik lov til at fighte det bedste man havde lært. En flot indsats blev belønnet med et enkelt point, da der ikke blev scoret yderligere. De seks debutanter kunne sammen med resten af holdet således juble over point i den svære åbningskamp – Lyngby ønsker tillykke med debuten.
Næste kamp for U19-holdet er lørdag den 18. august, hvor holdet spiller på udebane mod AaB.
Match Facts:
Lyngby BK U19 – FC København U19 1-1 (0-0)
1-0 Christoffer Boateng (67)
1-1 (68)
Lyngbys startopstilling:
Jonathan Aronsø
Oliver Fredsted (<-> Philip Charnouby)
Oliver Rasmussen
Sebastian Grubak Salmonsen
Jonas Juhler-Nøttrup (<-> Nicklas Clausen)
Gustav Bang (c)
Simon Raahave