Rajko Lekic tilbage i truppen mod Hjørring

Et ubesejret Lyngby-hold byder onsdag eftermiddag velkommen til FC Hjørring, der kommer på besøg på Lyngby Stadion til sæsonens første midtuge- og aftenkamp. Rajko Lekic er tilbage i Lyngby-truppen.
Lyngby Boldklub har fået en resultatmæssig perfekt sæsonstart, hvor først FC Fyn og siden AB er blevet nedlagt. Det betyder at de kongeblå har lagt sig i spidsen af Betsafe Ligaen, hvor Lyngby er eneste hold med maksimumpoint efter to kampe. Betsafe Ligaen er naturligvis ikke nogen sprint, men derimod nærmere et maraton over 33 runder, hvor Lyngby forhåbentlig kan gøre sig gældende i den sjove halvdel hen mod slutningen af sæsonen. Der er masser af arbejde forude og med et tætpakket kampprogram kan det være de små marginaler, som afgør kampene.
Netop de små marginaler var lidt med Lyngby, da det søndag lykkedes at vinde på udebane over AB. De kongeblå spillede en udmærket første halvleg, men det var først mod slutningen af kampen at afgørelsen faldt, da Rasmus Nielsen flot satte Yussuf Poulsen i scene til angriberens første seniormål for Lyngby.
Kampen var dog langt fra den oplevelse, som opgøret – og især de første 70 minutter – mod FC Fyn havde skabt forventningerne til, og derfor har manager Niels Frederiksen også fokus på at få løftet kvaliteten i spillet: ”Vi skal følge op på den pointmæssige gode start, men også meget gerne løfte vores spillemæssige niveau i forhold til kampen mod AB, hvor vi specielt i 2. halvleg faldt i niveau i både tempo og kvaliteten i boldomgangen” fortæller Niels Frederiksen forud for kampen mod Hjørring.
Opskriften på sejr over onsdagens gæster ligger ifølge Lyngby-manageren i, at de kongeblå finder de gode offensive takter frem igen: ”Vi vil angribe kampen offensivt og prøve at sætte os på begivenhederne, men har respekt for FC Hjørring, som jeg så spille en rigtig god kamp sidste fredag mod Hobro og som har forstærket sig markant i forhold til sidste sæson” fortæller Niels Frederiksen.
Lyngby-manageren har foretaget en enkelt ændring i sin trup til opgøret, hvor Rajko Lekic vender tilbage efter at have stået over med små-problemer. Lekic erstatter Bror Blume til kampen, der sparkes i gang på Lyngby Stadion onsdag aften klokken 19.
Lyngbys trup mod FC Hjørring:
1. Nicklas Højlund
2. Thomas Rasmussen