Frederiksen: Vi glæder os til lokalopgøret

Anden runde af Betsafe Ligaen byder på et vaskeægte lokalopgør. De kongeblå tager et smut til naboerne fra AB, hvor Gladsaxe Stadion lægger græs til løjerne. Niels Frederiksen har udtaget 18 mand til kampen.
Lyngby fik en god start på tilværelsen i Betsafe Ligaen, da man i søndags besejrede oprykkerne fra FC Fyn med 3-2 på Lyngby Stadion. Sejren kom i hus efter en flot Lyngby-indledning, hvor man i løbet af kampens første 70 minutter demonstrerede en kvalitetsforskel mellem de to mandskaber.
Søndag eftermiddag skal takterne fra netop de første 70 minutter fortsætte. Det fortæller Lyngby-manager Niels Frederiksen: "Vi mødte AB for 10 dage siden i en træningskamp, som viste, at de har et meget kompetent hold. Vi har primært forkus på at få sat vores eget spil op og viderføre de positive takter fra de første 70 minutter af kampen mod FC Fyn" fortæller Niels Frederiksen.
Modstanderen søndag eftermiddag er lokalrivalerne fra AB, der lagde fra land med en svær udekamp mod Hobro. Holdet fra Gladsaxe tabte kampen med 0-1 og mangler derfor fortsat at komme på tavlen i denne sæson – og intet vil formentlig glæde spillere, trænere og fans mere, end at det sker mod gæsterne og naboerne fra Lyngby.
Niels Frederiksen er klar over, at lokalopgørs-faktoren har en betydning i kampe som disse – ikke mindst for holdenes fans. I Lyngby ser man frem til opgøret og glæder sig til at vise, at holdet også kan præstere under presset fra klubbens fans: "Vi glæder os meget til kampen, og det er ikke mindst fordi det er et ægte lokalopgør. Jeg forventer en lige og intens match, hvor der vil blive kæmpet intenst om hver eneste bold" lyder det fra Niels Frederiksen.
Lyngby-manageren har til opgøret udtaget 18 mand til sin trup, hvor der er to ændringer i forhold til sæsonpremieren mod FC Fyn. Ud af truppen glider forsvarsspilleren Nicolai Johannesen samt angriberen Rajko Lekic. Det giver plads til to unge spillere i form af midtbanespilleren Bror Blume og u-landsholdsangriberen Yussuf Poulsen.
Lyngbys trup mod AB:
1. Nicklas Højlund