Lyngby skriver kontrakt med Morten Karlsen

Lyngby Boldklub har med tilgangen af Morten Karlsen forstærket den centrale midtbane forud for de øjeblikkelige udfordringer i Betsafe Ligaen. Morten Karlsen har foreløbigt underskrevet en kontrakt frem til årsskiftet.
De kongeblå har forstærket den centrale midtbane med den rutinerede midtbanespiller Morten Karlsen. 33-årige Karlsen skifter til Lyngby med øjeblikkelig virkning og det glæder Niels Frederiksen, at Morten Karlsen kan støde til den unge trup: ”En rutineret midtbanespiller til en ung trup er altid velkommen og med sæsonstarten nært forestående så er vi glade for, at det er lykkedes at hente Morten Karlsen” udtaler Niels Frederiksen.
Morten Karlsen tilbragte sidste sæson hos Betsafe Ligaens vindere fra Esbjerg fB. Karlsen var således med til at sikre oprykning, hvilket blot bidrager til et i forvejen ganske fint fodbold-cv: ”Han kender gamet i toppen af Betsafe Ligaen og det er en værdifuld egenskab at have i sin trup. Han ved hvad det drejer sig om og derfor er vi glade for, at kunne byde Morten velkommen i klubben” lyder det fra Niels Frederiksen, der bestemt ikke udelukker at samarbejdet kan komme til at vare længere end til årsskiftet.
Den 33-årige midtbanespiller er glad for at hans klubjagt nu kan slutte med en kontrakt i Lyngby. Morten Karlsen glæder sig således meget til opholdet i Lyngby: ”Jeg har jo trænet lidt med, og jeg synes at Lyngby har en stærk og meget talentfuld trup, så jeg ser frem til at tiltræde i Lyngby. I forhold til truppen kan jeg bidrage med en masse rutine og jeg er sikker på, at opholdet bliver en succes” fortæller Morten Karlsen.
Udover førnævnte Esbjerg har Morten Karlsen også repræsenteret Randers FC, FC Nordsjælland og hollandske FC Zwolle. Midtbanespilleren har skrevet under på en kontrakt, der foreløbigt løber frem til udgangen af 2012.