FCK trak det længste strå i træningskamp

Lyngby Boldklub havde fredag eftermiddag sat FC København i stævne i en sommer-træningskamp. På trods af truende vejrformationer blev kampen afviklet i nogenlunde vejr på Frederiksberg, hvor FC København først kom i gang efter et straffespark og siden vandt kampen med 2-0.
Lyngby fortsatte fredag forberedelserne til den kommende sæson i Betsafe Ligaen – det skete med en kamp mod en på papiret særdeles stærk modstander. De danske sølvvindere fra FCK, med deres nye træner på sidelinjen for første gang, tog imod de kongeblå, der fra start leverede en fin indsats.
FCK dominerede ganske vist og det blev da også til udmærkede muligheder. De fleste kunne dog ikke for alvor true Nicklas Højlund i Lyngby-målet og da de kongeblå samtidig ikke kunne passere hjemmeholdets keeper sluttede første halvleg 0-0. Bedste Lyngby-mulighed tilfaldt Patrick Mortensen efter et godt fremløb fra Mathias Tauber og efterfølgende indlæg fra David Boysen. Mortensens hovedstød manglede dog kraft for at blive en alvorlig trussel og derfor blev det uden scoringer i første halvleg.
I kampens anden halvdel kom der imidlertid gang i scoringerne – desværre for Lyngby var det hjemmeholdet, der tog den scoringsmæssige tete. Lidt hjælp skulle der dog til: En dyb stikning blev sendt til Johan Absalonsen, der tog den med sig. Alene med indskiftede Lukas Fernandes forsøgte Absalonsen sig med et træk forbi den unge Lyngby-keeper, der gled ind med benene først – Absalonsen gik til jorden og så fløjtede dommeren straffe.
Forsøget fra 11-meterpletten eksekverede Thomas Kristensen sikkert og bragte dermed FCK på 1-0. I perioden efter forsøgte FCK sig med et par angreb, men det var Lyngby der blev hurtigst farlige, da Rajko Lekic forsøgte sig direkte på frispark.
Kort før slutfløjtet kom FCK så også på 2-0 og lukkede dermed definitivt kampen. En fejl i Lyngby-defensiven gav Pape Diouf rigeligt med tid til at slå et indlæg til Mostafa Abdellaoue, der roligt sendte bolden i mål til slutresultatet 2-0. Lyngbys næste træningskampe er i næste uge, hvor de kongeblå tager et smut til Tyskland. Første modstander er Hansa Rostock onsdag eftermiddag inden det torsdag går løs mod TSG Neustrelitz.