Lyngby-sejr i det svenske

Mandag eftermiddag var Lyngby for første gang i denne sommer i aktion. Udekampen mod det svenske mandskab BK Häcken blev vundet med 4-3, blandt andet på baggrund af to scoringer af Patrick Mortensen.
Lyngby startede kampen klart bedst og allerede efter ti minutters spil var de kongeblå noteret for to store chancer. David Boysen formåede at konvertere den ene til en tidlig Lyngby-føring efter at kantspilleren udnyttede en friløber mod Häckens mål.
Hjemmeholdet kom dog tilbage og fik udlignet inden pausen. I 2. halvleg var det dog igen Lyngby, der var tilbage i teten og leverede en generel fin indsats. Patrick Mortensen kunne efter 52 minutters spil bringe de kongeblå på 2-1 efter fint opspil i højre side og lidt over et kvarter senere er Mortensen også manden bag scoringen til 3-1.
Derefter overtog svenskerne mere af kontrollen med kampen og jagtede ufortrødent reduceringerne. Det lykkes med et kvarter igen, hvor Tom Söderberg reducerer til 2-3 og skaber fornyet spænding i opgøret. De kongeblå formåede dog at holde hovedet koldt og det gav pote blot fem minutter efter scoringen.
Der vinder Lyngby nemlig bolden og sætter straks et kontraangreb op. I sidste ende havner bolden hos midtbanespilleren Rasmus Nielsen, der sikkert udplacerer den svenske målmand og reelt afgører kampen.
Kort før tid lykkes det for Häcken at reducere til 3-4 på et flot frisparksmål, men det bliver kampens sidste scoring. Lyngby vinder dermed sommerens første træningskamp, hvilket glædede manager Niels Frederiksen: "Det var generelt en fin test mod et af topholdene i Allsvenskan, der starter allerede i næste uge. Vi fik benyttet 18 spillere og skiftede seks mand i 2. halvleg, så det var godt at få bragt mange i spil og fint med en sejr til at starte på" lød det fra Lyngby-manageren efter kampen.
Match Facts:
BK Häcken – Lyngby BK 3-4 (1-1)
0-1 David Boysen
1-1 Rene Makondele
1-2 Patrick Mortensen
1-3 Patrick Mortensen
2-3 Tom Söderberg
2-4 Rasmus Nielsen
3-4 Jonas Bjurström
Lyngbys startopstilling:
Nicklas Højlund (<-> Lukas Fernandes (45))
Jeppe Brandrup