Site icon Lyngby Boldklub

Amon glad for at forlænge: ”Why not”

Jonathan Amon har i dag sat sin signatur på en ny 2-årig kontrakt med De Kongeblå. Den hurtige amerikaner bliver dermed i Lyngby. Den nye kontrakt afløser den 1-årige aftale, som parterne sidste sommer indgik.

Dengang var det med håbet om, at den skadesplagede offensivspiller var kommet sig endegyldigt over et langt og opslidende genoptræningsforløb. Og efter et langt tilløb med flere indhop slog Amon sig fast som stamspiller – missionen lykkedes, Amon er bragt tilbage i 3F Superligaen – og derfor var det også naturligt for den nu 25-årige offensivprofil at forlænge sin aftale:

“Mit første år I Lyngby har været virkelig godt. Så det var mere “why not” i forhold til at forlænge” fortæller Jonathan Amon smilende på dagen, hvor han udover sin nye kontrakt også har sat sin signatur på et par håndfulde af de fodboldskole-elever, der i disse dage løber rundt på banerne på Lundtoftevej.

Vil være holdets ”go-to-guy”
At Amon i sidste sæson var en central del af holdet fortæller tallene. Amon fik faktisk spilletid i 28 ud af 37 kampe i 3F Superliga og pokalturneringen – det var dog først mod slutningen af sæsonen, at Amon for alvor bankede på til startopstillingen. Efter en lang periode med skader var det en forløsning at bide sig fast fortæller Amon:

”Jeg fik ikke så meget spilletid i starten, men spillede meget mod slutningen af sæsonen. Men jeg holdt fokus på at træne og tro på, at jeg nok skulle komme tilbage, og jeg følte at jeg blev bedre og kom tættere på holdet hver eneste dag” fortæller Amon, der oplevede overlevelsesprojektet kulminere i Hvidovre:

”Den sidste måneds tid i Lyngby var selvfølgelig fantastisk. Vi blev ved med at træne hårdt og tro på, at vi kunne blive i Superligaen og det lykkedes. David gjorde et fantastisk arbejde i forhold til at få os til at overleve, og nu er vi klar til næste step med en ny træner.”

Nu venter så næste kapitel – og en ny to-årig kontrakt med Lyngby Boldklub. Og her er Amons personlige og klubmæssige ambitioner fortsat høje:

”Vi skal tage næste skridt som hold og som klub ved at blive bedre, træne endnu hårdere og udvikle os på træningsbanen hver dag. Personligt kunne jeg godt tænke mig at score nogle mål, og lave endnu flere assists. Jeg vil gerne være holdets ”go-to-guy” i kampene, og bidrage til holdet på den måde, så vi sammen udvikler os” fortæller Jonathan Amon.