Site icon Lyngby Boldklub

U17-point mod BIF og U14-sejr over Farum

I weekenden var der masser aktion på Akademiet, da alle hold var i kamp. Klubbens to ældste hold fik besøg af Brøndby IF, mens U14 og U13 spillede på udebane mod henholdsvis Farum og HB Køge.

U19-talenterne åbnede Ligaen i weekenden i en hård kamp mod Brøndby. Lyngby-holdet gik til pause med 1-1, men måtte i anden halvleg se sig slået af de gule fra Vestegnen. Trods et rødt kort til Brøndby mod slutningen af kampen lykkedes det ikke Lyngby-holdet at bringe spænding i kampen, og Brøndby vandt 3-1. Lyngbys ene scoring blev sat ind af Mickael Dosso.

U17 fik også besøg af Brøndby IF og kunne i den forbindelse sikre sig sæsonens første point, da de spillede 2-2. Ca. ti minutter inde i kampen brændte Brøndby straffespark og i stedet blev det kort efter Lyngby, der kunne tage føringen, da Hjalte Kropp scorede til 1-0. Før pausen blev det også til 2-0 ved Nicolas Bosselmann inden Brøndby reducerede til 2-1 kort efter.

I 2. halvleg satte Brøndby udligningen ind til 2-2, som også blev kampens slutresultat. I straffesparkskonkurrencen var Lyngby sikrest og tog dermed to point med fra kampen.

U13 og U14 kom godt fra start

Også U13 og U14 åbnede liga-sæsonen i weekenden og begge hold lykkedes med at tage sikre sejre hjem til Lyngby. Lørdag var U14 i Farum og spillede en rigtig stærk kamp, der sikrede en sejr på 4-0. U13 skulle søndag til Herfølge for at møde HB Køge, og også her leverede Lyngby-holdet en god kamp og vandt 4-1.

I næste weekend skal U15, U17 og U19 til Esbjerg og spille, mens både U13 og U14 spiller hjemme lørdag kl. 12:00.

Husk, at det i denne sæson er muligt at støtte Akademiet for 39,-kr. om måneden. Støtter du Akademiet får du løbende nyhedsbreve om arbejdet på Akademiet. Læs mere om det her, og støt Akademiet her.

Akademiet præsenteres af Sydbank.