FANSHOP åbningstider - se her

Tilbud

“Blåt Blod” – jubilæumsbog

For 100 år siden stiftede en gruppe unge mænd en fodboldklub i det nordlige København. Lyngby Boldklub. De første kampe blev spillet på en lokal flyveplads, men drevet af pionéer og ildsjæle voksede klubben i ly af en verdenskrig, kommunale krige og dramatiske opgør på banen og direktionsgangen.

I bogen Blåt Blod tages læseren med på en begivenhedsrig fodboldrejse, der foldes ud på baggrund af omfattende historisk arkivmateriale og interviews med en række centrale personer, der alle har bidraget til klubbens historie.

Det er fortællingen om op- og nedture, triumfer og skandaler og millioner, der pludselig forsvandt og efterlod klubben i en dræbende konkurs.

Men det er også historien om de ildsjæle, der ligesom for 100 år siden gik sammen og førte klubben videre, da det så sortest ud. Om sammenhold, opportunisme og troen på ungdommen.

Om at man i Lyngby står sammen om byens fodbold. På godt og ondt.

Udkast fra bogen – Landstræner og tidligere Lyngby cheftræner Kasper Hjulsmands’ forord til Blåt Blod

“I den tid jeg var i Lyngby, var det ikke stedet med de bedste baner. Klubhuset ligner
stadig sig selv, og det har det i øvrigt gjort længe. Man har ofte skullet kæmpe for
hver en krone, og det er også derfor, Lyngby har været tvunget til at konkurrere på
talentudvikling. Det er ikke Lyngbys trænere, der tjener flest penge hverken i ungdomssektoren
eller på førsteholdet, men de brænder for det, de gør, og de bruger
en masse timer på selv at blive dygtigere og gøre noget for andre.”

50.00 kr.

25 på lager

Kategori Mærker , ,

Vaskeanvisning og size guide

Hvad kan jeg ellers købe?

FANSHOP NYHEDSBREV

Ja tak! jeg vil gerne modtage nyhedsbrevET