NYE RAMMER
STØRRE MOD
SAMME SJÆL

STRATEGI 2026-2028

NYE RAMMER
STØRRE MOD
SAMME SJÆL

STRATEGI
2026-2028

Med vores nye strategi gør vi klar til de historiske år, der venter forude – vi tager kontrollen, og sætter offensive, men realistiske mål for vores klub

Andreas Byder, direktør

De kommende år byder på store ændringer i vores 104 år gamle fodboldklub. Det nye stadionprojekt er kronen på værket i en ambitiøs ny strategi, der skal gøre De Kongeblå klar til fremtiden og en fast tilværelse i Superligaen.

Den nye strategi bærer titlen ”Nye rammer – større mod – samme sjæl” og henviser til, at udviklingen de næste år byder på store fysiske ændringer på Lundtoftevej. Men også udviklingen af en fodboldklub, der bliver stadig mere fremsynet og modig, samtidig med at Lyngby Boldklubs unikke sjæl og ånd bevares.

På denne side kan du blive klogere på klubbens strategi og mål for fremtiden – en fremtid, der er mere kongeblå end nogensinde!

VISION

Med en position i Superligaen, en bæredygtig økonomi,
målrettet talentudvikling og lokal forankring vil Lyngby Boldklub gøre en forskel og genskabe drømmen om Europæisk fodbold.

DET NYE LYNGBY STADION

I 2029 slår vi dørene op til det nye Lyngby Stadion – et byggeri, der udover boliger og erhverv også byder på helt nye muligheder for fans, partnere og lokale. 

De nye rammer tæller opgraderede hospitality-muligheder for op til 1.300 spisende VIP-gæster, en helt ny og delvist overdækket familiezone, en egentlig familietribune, samt bedre forhold for vores trofaste fans. 

Hverdagen for spillere og trænere får også et løft, da det historiske klubhus gennemrenoveres til gavn for sammenhængskraften. Både eliten, akademiet og bredden beholdes under samme tag.

Projektet forventes påbegyndt i Q3 af 2026, og vi glæder os til at virkeliggøre en historisk ombygning – og løfte vores stadionoplevelse til et helt nyt niveau!

Du kan læse mere om det nye Lyngby Stadion og funktionerne i det kommende byggeri her.

Illustrationer: C.F. Møller

KERNEVÆRDIER

SAMMENHOLD

Vi dyrker vores fællesskab, omklædningsrum og skal have grint, hver dag vi er her. Succes i Lyngby Boldklub kræver, at vi arbejder sammen og løfter i flok, og vi samler på gode mennesker, der bidrager positivt til sammenholdet.

TROVÆRDIGHED

Vi siger tingene, som de er – ærligt, tydeligt og med respekt – og kommunikerer klart. Vi tilbyder en platform og en karriereplan, som vi står på mål for, og som også tillader et næste skridt i karrieren – men altid med klubbens bedste for øje.

PASSION

Vi drives af spillet og fællesskabet. Vi går forrest med energi, vilje og engagement – hver dag. Vi udlever tilværelsen som underdog fuldt ud og vinder via vores stærke passion og evne til at ville lykkes, også når de andre er større og stærkere end os.

EN LOKALT SAMLENDE KLUB

Vi samler by, erhvervsliv og generationer i et unikt fællesskab med klubben i centrum. Lyngby Boldklub er lokalområdets hold med en stærk kongeblå tråd fra de lokale fans til de lokale ejere, Friends of Lyngby. Sammen gør vi en forskel for klub og by.

Strategi 2026-2028

NYE RAMMER
STØRRE MOD
SAMME SJÆL

NYE RAMMER – STØRRE MOD – SAMME SJÆL

FØRSTEHOLD

AKADEMI

KOMMERCIEL

KVINDEFODBOLD

OVERORDNEDE MÅL

Rykke op og spille fast i Superligaen

Udvikle klubbens transferforretning

Vinde fysisk og være chanceskabende

Høj andel af spilletid til salgbare unge

Øge antallet af U-landsholdsspillere

Udvikle klubbens transferforretning

3 pr. årgang skal have en seniorkontrakt

Top-6 akademi med min. 4 stjerner

Øge indtjeningen på partnerskaber

En kampoplevelse i Superliga-top-3

Øge tilskuertal og sæsonkortholdere

Udvikle klubbens brandfortælling

Opstarte pigeakademi og opnå licens

Rykke førstehold op i C-liga

30% flere aktive pigespillere

Sportsligt samarbejde med udland

STRATEGISKE TEMAEr

Spillestil: Vores stil – vores styrke

Danmarks mest individuelle transition

Kvalitet før kvantitet – aldrig over talent

Fra scouting til rekruttering

Fodboldspillere til topniveau

“Vi udvikler sammen”

Bæredygtige lokalmiljøer

Professionalisering af rekrutteirng

Værdiskabende partnerskaber

Sammenhold gennem generationer

Tættere på – hele livet

ESG-partnerskaber

Pigeakademi

Noget at drømme om – og sigte efter

Branding af pigefodbold

Børne- og talentmiljøer

FØRSTEHOLD

OVERORDNEDE MÅL

Rykke op og spille fast i Superligaen

Udvikle klubbens transferforretning

Vinde fysisk og være chanceskabende

Høj andel af spilletid til salgbare unge

STRATEGISKE TEMAEr

Spillestil: Vores stil – vores styrke

Danmarks mest individuelle transition

Kvalitet før kvantitet – aldrig over talent

Fra scouting til rekruttering

AKADEMI

OVERORDNEDE MÅL

Øge antallet af U-landsholdsspillere

Udvikle klubbens transferforretning

3 pr. årgang skal have en seniorkontrakt

Top-6 akademi med min. 4 stjerner

STRATEGISKE TEMAEr

Fodboldspillere til topniveau

“Vi udvikler sammen”

Bæredygtige lokalmiljøer

Professionalisering af rekrutteirng

KOMMERCIEL

OVERORDNEDE MÅL

Øge indtjeningen på partnerskaber

En kampoplevelse i Superliga-top-3

Øge tilskuertal og sæsonkortholdere

Udvikle klubbens brandfortælling

STRATEGISKE TEMAEr

Værdiskabende partnerskaber

Sammenhold gennem generationer

Tættere på – hele livet

ESG-partnerskaber

KVINDEFODBOLD

OVERORDNEDE MÅL

Opstarte pigeakademi og opnå licens

Rykke førstehold op i C-liga

30% flere aktive pigespillere

Sportsligt samarbejde med udland

STRATEGISKE TEMAEr

Pigeakademi

Noget at drømme om – og sigte efter

Branding af pigefodbold

Børne- og talentmiljøer

FREMTIDENS FØRSTEHOLD

Lyngby Boldklub vil opbygge et førstehold med en tydelig identitet, der konkurrerer fast i Superligaen med en stærk bro til akademiet.

Holdet skal formes gennem en klar og attraktiv spillestil, stærkere transition, målrettet trupsammensætning og fokuseret rekruttering.

Vi prioriterer spillere, der passer på vores værdier og udtryk – og har plads til egne talenter og en stærk rekruttering, der sikrer høj sportslig kvalitet og bæredygtighed.

STRATEGISKE TEMAER
VORES STIL - VORES STYRKE

Vores spilidentitet skal kendes på at være attraktiv, effektiv og energisk. Attraktiv betyder for os en stil, hvor vi kan kontrollere kampene og spille med stor tryghed og ro på bolden, samtidig med at vi skaber mange chancer via effektivt og attraktivt offensivt spil. Målet er at begejstre og engagere såvel spillere som tilskuere.

Vi har samtidig et energisk og kollektivt udtryk, hvor vi er fysisk overlegne og jagter bolden aggressivt og kollektivt for at vinde den tilbage. Vi er derfor altid svære at spille imod og viser med vores fysiske udtryk, den energi og vindervilje, vi besidder.

Udvalgte KPI’er

  • Fælles spillestil implementeret senest fra sommeren 2026
  • Vi slår vores modstandere på fysisk data i alle kampe
  • Top 8 i antal berøringer i modstanderens felt
  • Top 8 i Superligaen på xG

Vi vil lave den mest nærværende og individuelle transition i Danmark. Fra ungdom til senior prioriterer vi, at der altid er hul igennem – både for stortalentet på 16 år og for U20-spilleren, der blomstrer op senere. Det skaber de bedste forudsætninger for, at spillerne faktisk kommer igennem og har det nødvendige niveau, når de får chancen.

Vi er tæt på spillerne og deres familier, og spillerne skal altid føle sig involveret og set – også selvom man ikke er enig. At gå all-in i jagten på succes bliver belønnet og værdsat. Samtidig sikrer vores frie skolevalg, at spillerne fastholder deres sociale liv og kan få en uddannelse til brug resten af livet.

Udvalgte KPI’er

  • Debut og efterfølgende minimum fem førsteholdskampe til mindst to 18 årige spillere i strategiperioden.
  • Ligakampe til to spillere under 18 år i strategiperioden
  • Minimum 3 spillere pr årgang træder ind på førsteholdet

Vi prioriterer at være skarpe omkring en trupmodel, hvor vi sikrer en høj kvalitet af topspillere, kultur og lederskab, salgbare yngre spillere, samt en bredde af akademispillere.

Vi stræber efter, at spillerne i toppen af modellen principielt skal være for gode til Lyngbys niveau. Men også at der er plads til endnu flere talentfulde unge og muligheden for, at profiler vender hjem, eller at ledere træder ind i klubben for at vise vejen for de næste.

Alder og specifik nationalitet er dog ikke et mål i sig selv, selvom stammen primært skal være dansk. Vi vil kendetegnes af sultne spillere og en samlet trup, der er stærke i stormvejr, forstår klubbens kultur og passer til spillestilen.

Udvalgte KPI’er

  • Altid min. 33% spilletid til salgbare spillere
  • 25% spilletid til spillere af egen avl (homegrown)
  • At nå vores årlige transferbudget på salg af én spiller

Gennem brug af data og fokuseret rekrutteringsarbejde vil vi rykke vores indsats fra scouting til helstøbt rekruttering. Dette inkluderer at øge og dyrke vores netværk, så vi kan fylde kassen af salgbare spillere op med bl.a. et to-strenget fokus på både egne akademispillere og mulighederne fra andre klubbers akademier.

Derudover vil vi øge vores tilstedeværelse på udvalgte eksterne markeder, som vi til gengæld analyserer grundigt. Vi vil kendetegnes for at være troværdige, opsøgende og grundige.

Udvalgte KPI’er

  • Udvikle samarbejdet med Philadelphia Union
  • 35% af vores transferindtægter skal komme fra spillere, som vi har rekrutteret eksternt.
  • 80% af de rekrutterede spillere skal holde eller øge deres rating mens de er i klubben.
FREMTIDENS AKADEMI

Lyngby Boldklub er synonym med talentudvikling.

Vi arbejder målrettet med tidlig identifikation, individuel spillerudvikling og et tæt samarbejde med skoler, forældre og samarbejdsklubber – understøttet af det frie skolevalg.

Vi vil optimere mulighederne for, at vi kan udvikle de store talenter i nærområdet og tror på, at tætte relationer skaber de bedste forudsætninger for at udvikle gode mennesker og gode fodboldspillere.

STRATEGISKE TEMAER
FODBOLDSPILLERE TIL TOPNIVEAU

Vi skal uddanne fodboldspillere, der kan træde direkte i førsteholdstruppen og være kompetitive – eller sikre en transfer inden førsteholdsdebuten. Det gør vi gennem en struktureret tilgang til træning og med tydelige udviklingsplaner for spillerne, der skal understøtte den bedste individuelle spillerudvikling.

Særligt for akademispillerne gælder det, at vi altid er på forkant, og de er i konstant udvikling. Der er ikke et tidspunkt, hvor forældre og spillere må være i tvivl om udviklingsplanen.

Udvalgte KPI’er

  • Minimum et salg af en akademispiller uden førsteholdsdebut i strategiperioden.
  • Mindst to U-landsholdsspillere pr. årgang
  • Førsteholds-ligakampe til to spillere under 18 år i strategiperioden
  • Minimum 3 spillere pr årgang træder ind på førsteholdet

Vi stræber konstant efter at skabe den bedste individuelle spillerudvikling, og at vi lykkes med 100 % af vores talenter. Det stiller krav til os om, at alle trænere og specialister går på arbejde for at gøre en forskel for den enkelte spillers udvikling.

Vi differentierer os i form af det frie skolevalg og med vores nærvær. Vi vil være helt tæt på spilleren, mennesket og hele hans familie – og aktivt udøve vores sammenholdskultur og status som familieklub. Vi skal tilmed være det akademi i Danmark, der lykkes bedst med dual career, hvor spillerne selv vælger deres ungdomsuddannelse.

Udvalgte KPI’er

  • Sikre rammerne for – og opfordre til – at alle akademispillere kan tage en uddannelse.
  • Fastholde de akademispillere, vi tilbyder en kontrakt ved 15 års alderen.
  • Udvikle forældresamarbejdet

Vi tror på sen selektering og udvælger vores første akademihold på U12. Vi vil påvirke og udvikle børnemiljøerne i både moderklub og samarbejdsklubber gennem øget tilstedeværelse og erfaring inden for struktureret børnefodbold.

Vi står for de gode fodboldoplevelser og vil sammen med samarbejdsklubberne hæve kvaliteten af træningsmiljøet, hvor resultatet ikke skal være i fokus.

Gennem de gode børnemiljøer og i samspil med vores rekruttering og scouting skal vi sikre basen for gode ungdomshold på Akademiet.

Udvalgte KPI’er

  • Mindst 2 i U19-truppen, der har spillet børnefodbold i LBK
  • Min. 4 spillere i hver U-trup som har spillet hos vores samarbejdsklubber eller egen moderklub
  • Løfte træningskvaliteten i samarbejdsklubberne

Vi vil fortsætte med at udnytte vores stærke base af scouting i børnesegmentet, men professionalisere det yderligere og udvikle bedre scouting fra U14 og opefter – blandt andet med henblik på at kunne rekruttere spillere, der efter relativt kort tid kan indgå på førsteholdet.

Vi skal dog fortsat have et ufravigeligt fokus på både spillere og nøglepersoner i vores samarbejdsklubber. Vi skal være afklarede, modige og turde tænke alternativt. Vi skal række ud efter de bedste spillere – uagtet konkurrencen.

Og vi skal bevare et godt ry blandt klubber, spillere, rådgivere og forældre for vores ordentlige og troværdige scouting- og rekrutteringsprocesser.

Udvalgte KPI’er

  • Vi skal kunne tiltrække alle (100%) af de spillere, vi henvender os på i Det Blå Fodboldnetværk
  • Rekruttere spillere i det ældste segment, der får debut på førsteholdet inden for 18 måneder
  • Trække på erfaringer og samarbejde med Philadelphia Union omkring U-rekruttering.

Vi skal være top-ambitiøse uden at miste det, der gør miljøet omkring Lyngby Boldklubs akademi specielt. Vi skal være noget for spillerne, for hinanden, for lokalmiljøet og for dansk talentudvikling.

Marcus Oxe, Akademichef

DANMARKS VIGTIGSTE TALENTKLUB

EN KLUB MED KARAKTER, DER ALTID SPILLER OM NOGET

SAMMEN FOR LYNGBY

FREMTIDEN KOMMERCIELT

Lyngby Boldklub er hele lokalområdets samlingspunkt.

Vi skaber fællesskaber og sammenhold for borgere og virksomheder, og med en målrettet kommerciel indsats vil vi skabe endnu mere værdi for klubben, så vi sikrer grundlaget for at Lyngby kan konkurrere stabilt i Superligaen.

STRATEGISKE TEMAER
VÆRDISKABENDE PARTNERSKABER

Partnerskaber skal være klubbens økonomiske rygsøjle og hver eneste aftale vi laver skal bidrage til, at klubben kommer tættere på de langsigtede mål.

Vi vil stræbe efter et partnerprodukt, hvor vi anerkendes for vores nærvær, er kendte for de stærke relationer til vores kunder og for at levere mere end hvad, der forventes af os.

Udvalgte KPI’er

  • 10% vækst om året på bundlinjen fra partnerskaber
  • Fastholdelsesgrad på 90% ved forlængelser af aftaler
  • NPS-score på min. 9 (ud af 10) på netværksaktiviteter
  • Understøtte udviklingen af kvindefodbold via vores partnerskabsmodel.

Lyngby Boldklub skal have Danmarks bedste stadionoplevelse for familier – med plads og relevans for de unge.

Vores hjemmekampe skal være mere end fodbold; de skal være et lokalt samlingspunkt, hvor kultur, fællesskab, underholdning og generationer smelter sammen i én samlet oplevelse.

Udvalgte KPI’er

  • Gennemsnitligt tilskuertal på 6.000 i Superligaen
  • 5% årlig stigning i gennemsnitskøb pr. gæst
  • Altid i top 3 på stadionoplevelse i Superliga Survey
  • 25% vækst i antallet af stadiongæster under 25 år

Lyngby Boldklub skal være den klub, hvor man – uanset om man er fan, ungdomsspiller, sponsor, investor eller noget femte – er tættest på.

Lyngby Boldklub er din første fodboldoplevelse, dit første møde med sammenholdet og er du dygtig nok, også din første Superligakamp. Lyngby er den første klub du tager med dig – resten af livet.

Vores platforme, stadionoplevelse og aktiviteter skal udstråle, at her er du tættest på.

Udvalgte KPI’er

  • Blive de mest kreative indholdsskabere i dansk fodbold og altid være i top 3 på engagement i Superliga Survey
  • Udvikle og fastholde 5 digitale koncepter, der bringer transparens og skaber nærhed på en helt ny måde
  • Være til stede i byen og ved arrangementer i lokalområdet
  • Udøve transparent kommunikation – også sportsligt

Vi vil udvikle klubben fra at være et lokal samlingspunkt til en aktør, der gør en reel forskel for vores lokalområde.

Vi tror på den ultimative lokale forankring som en motor for den positive forskel, vi kan gøre for både virksomheder, borgere og familier i vores område.

Det er afgørende at vores indsats aktivt støttes økonomisk af vores lokalområde, særligt de store virksomheder og kommunen. Vi vil give disse virksomheder en nem og effektiv måde at engagere sig lokalt, og derigennem sikre at projekterne kan gennemføres – samt at Lyngby Boldklub kan håndtere dem.

Udvalgte KPI’er

  • Lægge vores fokus på via projekter at gøre en forskel for børn, unge og familier i LTK.
  • Minimum 5 større virksomheder, der støtter ESG-aktiviteter
  • Trække på Philadelphia Unions erfaringer med kommercialisering af ESG-området.
  • At vi efter strategiperioden kan sætte ESG-området ind som en selvstændig søjle i vores strategi

Vi forstærker et allerede solidt kommercielt fundament. Vores netværk er stærkt og kendt for det nærvær, der gør Lyngby Boldklub speciel - og vi har med muligheder i bl.a. Royal Arena og vores ESG-projekter bygget på uden for banen. De kommende år ser vi frem mod et nyt stadion, der giver endnu bedre muligheder for at bygge på

Kristian Maimann, kommerciel chef

FREMTIDENS KVINDEFODBOLD

Kvindefodbolden i Lyngby Boldklub er etableret med en vision om at skabe et ligeværdigt tilbud til piger og kvinder, der er fuldt integreret i klubben – både sportsligt og kommercielt – i tæt samarbejde med vores herreafdeling.

Vi skal de kommende år komme tættere på vores langsigtede mål om at rykke op i B-liga inden for 8 år – med en bæredygtig økonomi og 50% af førsteholdet bestående af spillere udviklet på eget akademi.

STRATEGISKE TEMAER
PIGEAKADEMI

Akademiet vil altid være hjertet i Lyngby Boldklub – også for pigerne. Akademiet opbygges fra bunden med et mål om, at Lyngby Boldklub også tilbyder pigefodboldspillere et ligeværdigt tilbud på akademi-niveau.

Dette sker i tæt forbindelse med al vores erfaring fra drengefodbolden og vores arv som talentudviklingsklub. Vi skaber et akademi, der passer til Lyngby.

Udvalgte KPI’er

  • Etablere et akademitilbud for piger på U16 og U19 – samt aktiviteter for yngre årgange
  • Udvikle fodboldstrategi, spillestil mv. som er i tråd med klubbens fodboldidentitet generelt
  • Etalere fodboldcamps målrettet pigespillere
  • Få tildelt pigelicens ved næste licenstildeling i 2027
  • Uddanne mindst tre licenstrænere

Flagskibet er født med en målsætning om, at vi inden for de otte første år af projektets levetid rykker op i 1. division med en bæredygtig økonomi og 50% af spilletiden til spillere af egen avl.

Et flagskib er dog meget mere end sportslige resultater. Vi skal give fodboldpigerne i vores lokalområde nye lokale helte, og noget de kan drømme om at blive, hvis de arbejder for det.

Udvalgte KPI’er

  • Etablere et elite-lignende setup for det bedste kvindeseniorhold i Lyngby Boldklub
  • Samle et slagkraftigt hold af interne og eksterne seniorspillere, og rykke op mindst to gange inden udgangen af 2027
  • Undersøge og udvikle relationer til udenlandske klubber

Som samlingspunkt for fodbolden påtager Lyngby Boldklub sig en aktiv rolle i at udvikle pigefodbold – ikke blot i vores egen klub, men i hele lokalområdet. Pigefodbolden mangler forbilleder, fortællinger og markedsføring. Vi gør det fedt, at være fodboldpige, og arbejder med konkrete initiativer, der skal få flere piger skal spille fodbold.

Samtidig er vi skarpe på vores kommercielle fortælling og røde tråd fra bredde til akademi til elite. På den måde skaber vi grobund for stærke partnerskaber, der skal sikre økonomien på den lange bane.

Udvalgte KPI’er

  • Øge antallet af pigespillere i Det Blå Fodboldnetværk med 30%
  • Fordoble antallet af kvindelige trænere/ledere
  • Udnytte den kommercielle interesse til at skabe en bæredygtig økonomisk model

Flere piger, der spiller fodbold i bedre miljøer. Vores indsats skal ikke blot foregå hjemme på Lundtoftevej, men også ude i de samarbejdende klubber, hvor pigerne har deres sociale miljø og træner hver eneste uge. Disse klubber skal hjælpes til bedre træning og bedre mulighed for at udvikle sig.

Her etablerer vi også pigernes første møde med struktureret talentudvikling i form af ekstra træningstilbud til dem, der har talentet og motivationen.

Udvalgte KPI’er

  • Etablere centertræning i VSB for piger
  • Arbejde tæt sammen med de samarbejdsklubber i Det Blå Fodboldnetværk, der ønsker at samarbejde om udviklingen af pige- og kvindefodbold
  • Uddanne og vejlede trænere for pigehold i klubberne – særligt for trænere i segmentet U9-U15, så kvaliteten af træning løftes.

Vi går til projektet med en tro på, at vi sammen kan skabe noget unikt for pigefodbolden i vores område. Det sker på Lyngby-måden, dvs. med et lokalt udgangspunkt, et stærkt akademi og en sjov rejse, vi sammen skal på både på og uden for banen.

Andreas Byder, direktør

STRATEGI 2028

NYE RAMMER

STØRRE MOD

SAMME SJÆL