NYE RAMMER
STØRRE MOD
SAMME SJÆL
STRATEGI 2026-2028
NYE RAMMER
STØRRE MOD
SAMME SJÆL
STRATEGI
2026-2028
De kommende år byder på store ændringer i vores 104 år gamle fodboldklub. Det nye stadionprojekt er kronen på værket i en ambitiøs ny strategi, der skal gøre De Kongeblå klar til fremtiden og en fast tilværelse i Superligaen.
Den nye strategi bærer titlen ”Nye rammer – større mod – samme sjæl” og henviser til, at udviklingen de næste år byder på store fysiske ændringer på Lundtoftevej. Men også udviklingen af en fodboldklub, der bliver stadig mere fremsynet og modig, samtidig med at Lyngby Boldklubs unikke sjæl og ånd bevares.
På denne side kan du blive klogere på klubbens strategi og mål for fremtiden – en fremtid, der er mere kongeblå end nogensinde!
VISION
Med en position i Superligaen, en bæredygtig økonomi,
målrettet talentudvikling og lokal forankring vil Lyngby Boldklub gøre en forskel og genskabe drømmen om Europæisk fodbold.
DET NYE LYNGBY STADION
I 2029 slår vi dørene op til det nye Lyngby Stadion – et byggeri, der udover boliger og erhverv også byder på helt nye muligheder for fans, partnere og lokale.
De nye rammer tæller opgraderede hospitality-muligheder for op til 1.300 spisende VIP-gæster, en helt ny og delvist overdækket familiezone, en egentlig familietribune, samt bedre forhold for vores trofaste fans.
Hverdagen for spillere og trænere får også et løft, da det historiske klubhus gennemrenoveres til gavn for sammenhængskraften. Både eliten, akademiet og bredden beholdes under samme tag.
Projektet forventes påbegyndt i Q3 af 2026, og vi glæder os til at virkeliggøre en historisk ombygning – og løfte vores stadionoplevelse til et helt nyt niveau!
Du kan læse mere om det nye Lyngby Stadion og funktionerne i det kommende byggeri her.
Illustrationer: C.F. Møller
KERNEVÆRDIER
Vi dyrker vores fællesskab, omklædningsrum og skal have grint, hver dag vi er her. Succes i Lyngby Boldklub kræver, at vi arbejder sammen og løfter i flok, og vi samler på gode mennesker, der bidrager positivt til sammenholdet.
Vi siger tingene, som de er – ærligt, tydeligt og med respekt – og kommunikerer klart. Vi tilbyder en platform og en karriereplan, som vi står på mål for, og som også tillader et næste skridt i karrieren – men altid med klubbens bedste for øje.
Vi drives af spillet og fællesskabet. Vi går forrest med energi, vilje og engagement – hver dag. Vi udlever tilværelsen som underdog fuldt ud og vinder via vores stærke passion og evne til at ville lykkes, også når de andre er større og stærkere end os.
Vi samler by, erhvervsliv og generationer i et unikt fællesskab med klubben i centrum. Lyngby Boldklub er lokalområdets hold med en stærk kongeblå tråd fra de lokale fans til de lokale ejere, Friends of Lyngby. Sammen gør vi en forskel for klub og by.
Strategi 2026-2028
NYE RAMMER
STØRRE MOD
SAMME SJÆL
NYE RAMMER – STØRRE MOD – SAMME SJÆL
FØRSTEHOLD
AKADEMI
KOMMERCIEL
KVINDEFODBOLD
OVERORDNEDE MÅL
Rykke op og spille fast i Superligaen
Udvikle klubbens transferforretning
Vinde fysisk og være chanceskabende
Høj andel af spilletid til salgbare unge
Øge antallet af U-landsholdsspillere
Udvikle klubbens transferforretning
3 pr. årgang skal have en seniorkontrakt
Top-6 akademi med min. 4 stjerner
Øge indtjeningen på partnerskaber
En kampoplevelse i Superliga-top-3
Øge tilskuertal og sæsonkortholdere
Udvikle klubbens brandfortælling
Opstarte pigeakademi og opnå licens
Rykke førstehold op i C-liga
30% flere aktive pigespillere
Sportsligt samarbejde med udland
STRATEGISKE TEMAEr
Spillestil: Vores stil – vores styrke
Danmarks mest individuelle transition
Kvalitet før kvantitet – aldrig over talent
Fra scouting til rekruttering
Fodboldspillere til topniveau
“Vi udvikler sammen”
Bæredygtige lokalmiljøer
Professionalisering af rekrutteirng
Værdiskabende partnerskaber
Sammenhold gennem generationer
Tættere på – hele livet
ESG-partnerskaber
Pigeakademi
Noget at drømme om – og sigte efter
Branding af pigefodbold
Børne- og talentmiljøer
FØRSTEHOLD
OVERORDNEDE MÅL
Rykke op og spille fast i Superligaen
Udvikle klubbens transferforretning
Vinde fysisk og være chanceskabende
Høj andel af spilletid til salgbare unge
STRATEGISKE TEMAEr
Spillestil: Vores stil – vores styrke
Danmarks mest individuelle transition
Kvalitet før kvantitet – aldrig over talent
Fra scouting til rekruttering
AKADEMI
OVERORDNEDE MÅL
Øge antallet af U-landsholdsspillere
Udvikle klubbens transferforretning
3 pr. årgang skal have en seniorkontrakt
Top-6 akademi med min. 4 stjerner
STRATEGISKE TEMAEr
Fodboldspillere til topniveau
“Vi udvikler sammen”
Bæredygtige lokalmiljøer
Professionalisering af rekrutteirng
KOMMERCIEL
OVERORDNEDE MÅL
Øge indtjeningen på partnerskaber
En kampoplevelse i Superliga-top-3
Øge tilskuertal og sæsonkortholdere
Udvikle klubbens brandfortælling
STRATEGISKE TEMAEr
Værdiskabende partnerskaber
Sammenhold gennem generationer
Tættere på – hele livet
ESG-partnerskaber
KVINDEFODBOLD
OVERORDNEDE MÅL
Opstarte pigeakademi og opnå licens
Rykke førstehold op i C-liga
30% flere aktive pigespillere
Sportsligt samarbejde med udland
STRATEGISKE TEMAEr
Pigeakademi
Noget at drømme om – og sigte efter
Branding af pigefodbold
Børne- og talentmiljøer
Lyngby Boldklub vil opbygge et førstehold med en tydelig identitet, der konkurrerer fast i Superligaen med en stærk bro til akademiet.
Holdet skal formes gennem en klar og attraktiv spillestil, stærkere transition, målrettet trupsammensætning og fokuseret rekruttering.
Vi prioriterer spillere, der passer på vores værdier og udtryk – og har plads til egne talenter og en stærk rekruttering, der sikrer høj sportslig kvalitet og bæredygtighed.
Vores spilidentitet skal kendes på at være attraktiv, effektiv og energisk. Attraktiv betyder for os en stil, hvor vi kan kontrollere kampene og spille med stor tryghed og ro på bolden, samtidig med at vi skaber mange chancer via effektivt og attraktivt offensivt spil. Målet er at begejstre og engagere såvel spillere som tilskuere.
Vi har samtidig et energisk og kollektivt udtryk, hvor vi er fysisk overlegne og jagter bolden aggressivt og kollektivt for at vinde den tilbage. Vi er derfor altid svære at spille imod og viser med vores fysiske udtryk, den energi og vindervilje, vi besidder.
Udvalgte KPI’er
Vi vil lave den mest nærværende og individuelle transition i Danmark. Fra ungdom til senior prioriterer vi, at der altid er hul igennem – både for stortalentet på 16 år og for U20-spilleren, der blomstrer op senere. Det skaber de bedste forudsætninger for, at spillerne faktisk kommer igennem og har det nødvendige niveau, når de får chancen.
Vi er tæt på spillerne og deres familier, og spillerne skal altid føle sig involveret og set – også selvom man ikke er enig. At gå all-in i jagten på succes bliver belønnet og værdsat. Samtidig sikrer vores frie skolevalg, at spillerne fastholder deres sociale liv og kan få en uddannelse til brug resten af livet.
Udvalgte KPI’er
Vi prioriterer at være skarpe omkring en trupmodel, hvor vi sikrer en høj kvalitet af topspillere, kultur og lederskab, salgbare yngre spillere, samt en bredde af akademispillere.
Vi stræber efter, at spillerne i toppen af modellen principielt skal være for gode til Lyngbys niveau. Men også at der er plads til endnu flere talentfulde unge og muligheden for, at profiler vender hjem, eller at ledere træder ind i klubben for at vise vejen for de næste.
Alder og specifik nationalitet er dog ikke et mål i sig selv, selvom stammen primært skal være dansk. Vi vil kendetegnes af sultne spillere og en samlet trup, der er stærke i stormvejr, forstår klubbens kultur og passer til spillestilen.
Udvalgte KPI’er
Gennem brug af data og fokuseret rekrutteringsarbejde vil vi rykke vores indsats fra scouting til helstøbt rekruttering. Dette inkluderer at øge og dyrke vores netværk, så vi kan fylde kassen af salgbare spillere op med bl.a. et to-strenget fokus på både egne akademispillere og mulighederne fra andre klubbers akademier.
Derudover vil vi øge vores tilstedeværelse på udvalgte eksterne markeder, som vi til gengæld analyserer grundigt. Vi vil kendetegnes for at være troværdige, opsøgende og grundige.
Udvalgte KPI’er
Lyngby Boldklub er synonym med talentudvikling.
Vi arbejder målrettet med tidlig identifikation, individuel spillerudvikling og et tæt samarbejde med skoler, forældre og samarbejdsklubber – understøttet af det frie skolevalg.
Vi vil optimere mulighederne for, at vi kan udvikle de store talenter i nærområdet og tror på, at tætte relationer skaber de bedste forudsætninger for at udvikle gode mennesker og gode fodboldspillere.
Vi skal uddanne fodboldspillere, der kan træde direkte i førsteholdstruppen og være kompetitive – eller sikre en transfer inden førsteholdsdebuten. Det gør vi gennem en struktureret tilgang til træning og med tydelige udviklingsplaner for spillerne, der skal understøtte den bedste individuelle spillerudvikling.
Særligt for akademispillerne gælder det, at vi altid er på forkant, og de er i konstant udvikling. Der er ikke et tidspunkt, hvor forældre og spillere må være i tvivl om udviklingsplanen.
Udvalgte KPI’er
Vi stræber konstant efter at skabe den bedste individuelle spillerudvikling, og at vi lykkes med 100 % af vores talenter. Det stiller krav til os om, at alle trænere og specialister går på arbejde for at gøre en forskel for den enkelte spillers udvikling.
Vi differentierer os i form af det frie skolevalg og med vores nærvær. Vi vil være helt tæt på spilleren, mennesket og hele hans familie – og aktivt udøve vores sammenholdskultur og status som familieklub. Vi skal tilmed være det akademi i Danmark, der lykkes bedst med dual career, hvor spillerne selv vælger deres ungdomsuddannelse.
Udvalgte KPI’er
Vi tror på sen selektering og udvælger vores første akademihold på U12. Vi vil påvirke og udvikle børnemiljøerne i både moderklub og samarbejdsklubber gennem øget tilstedeværelse og erfaring inden for struktureret børnefodbold.
Vi står for de gode fodboldoplevelser og vil sammen med samarbejdsklubberne hæve kvaliteten af træningsmiljøet, hvor resultatet ikke skal være i fokus.
Gennem de gode børnemiljøer og i samspil med vores rekruttering og scouting skal vi sikre basen for gode ungdomshold på Akademiet.
Udvalgte KPI’er
Vi vil fortsætte med at udnytte vores stærke base af scouting i børnesegmentet, men professionalisere det yderligere og udvikle bedre scouting fra U14 og opefter – blandt andet med henblik på at kunne rekruttere spillere, der efter relativt kort tid kan indgå på førsteholdet.
Vi skal dog fortsat have et ufravigeligt fokus på både spillere og nøglepersoner i vores samarbejdsklubber. Vi skal være afklarede, modige og turde tænke alternativt. Vi skal række ud efter de bedste spillere – uagtet konkurrencen.
Og vi skal bevare et godt ry blandt klubber, spillere, rådgivere og forældre for vores ordentlige og troværdige scouting- og rekrutteringsprocesser.
Udvalgte KPI’er
DANMARKS VIGTIGSTE TALENTKLUB
EN KLUB MED KARAKTER, DER ALTID SPILLER OM NOGET
SAMMEN FOR LYNGBY
Lyngby Boldklub er hele lokalområdets samlingspunkt.
Vi skaber fællesskaber og sammenhold for borgere og virksomheder, og med en målrettet kommerciel indsats vil vi skabe endnu mere værdi for klubben, så vi sikrer grundlaget for at Lyngby kan konkurrere stabilt i Superligaen.
Partnerskaber skal være klubbens økonomiske rygsøjle og hver eneste aftale vi laver skal bidrage til, at klubben kommer tættere på de langsigtede mål.
Vi vil stræbe efter et partnerprodukt, hvor vi anerkendes for vores nærvær, er kendte for de stærke relationer til vores kunder og for at levere mere end hvad, der forventes af os.
Udvalgte KPI’er
Lyngby Boldklub skal have Danmarks bedste stadionoplevelse for familier – med plads og relevans for de unge.
Vores hjemmekampe skal være mere end fodbold; de skal være et lokalt samlingspunkt, hvor kultur, fællesskab, underholdning og generationer smelter sammen i én samlet oplevelse.
Udvalgte KPI’er
Lyngby Boldklub skal være den klub, hvor man – uanset om man er fan, ungdomsspiller, sponsor, investor eller noget femte – er tættest på.
Lyngby Boldklub er din første fodboldoplevelse, dit første møde med sammenholdet og er du dygtig nok, også din første Superligakamp. Lyngby er den første klub du tager med dig – resten af livet.
Vores platforme, stadionoplevelse og aktiviteter skal udstråle, at her er du tættest på.
Udvalgte KPI’er
Vi vil udvikle klubben fra at være et lokal samlingspunkt til en aktør, der gør en reel forskel for vores lokalområde.
Vi tror på den ultimative lokale forankring som en motor for den positive forskel, vi kan gøre for både virksomheder, borgere og familier i vores område.
Det er afgørende at vores indsats aktivt støttes økonomisk af vores lokalområde, særligt de store virksomheder og kommunen. Vi vil give disse virksomheder en nem og effektiv måde at engagere sig lokalt, og derigennem sikre at projekterne kan gennemføres – samt at Lyngby Boldklub kan håndtere dem.
Udvalgte KPI’er
Kvindefodbolden i Lyngby Boldklub er etableret med en vision om at skabe et ligeværdigt tilbud til piger og kvinder, der er fuldt integreret i klubben – både sportsligt og kommercielt – i tæt samarbejde med vores herreafdeling.
Vi skal de kommende år komme tættere på vores langsigtede mål om at rykke op i B-liga inden for 8 år – med en bæredygtig økonomi og 50% af førsteholdet bestående af spillere udviklet på eget akademi.
Akademiet vil altid være hjertet i Lyngby Boldklub – også for pigerne. Akademiet opbygges fra bunden med et mål om, at Lyngby Boldklub også tilbyder pigefodboldspillere et ligeværdigt tilbud på akademi-niveau.
Dette sker i tæt forbindelse med al vores erfaring fra drengefodbolden og vores arv som talentudviklingsklub. Vi skaber et akademi, der passer til Lyngby.
Udvalgte KPI’er
Flagskibet er født med en målsætning om, at vi inden for de otte første år af projektets levetid rykker op i 1. division med en bæredygtig økonomi og 50% af spilletiden til spillere af egen avl.
Et flagskib er dog meget mere end sportslige resultater. Vi skal give fodboldpigerne i vores lokalområde nye lokale helte, og noget de kan drømme om at blive, hvis de arbejder for det.
Udvalgte KPI’er
Som samlingspunkt for fodbolden påtager Lyngby Boldklub sig en aktiv rolle i at udvikle pigefodbold – ikke blot i vores egen klub, men i hele lokalområdet. Pigefodbolden mangler forbilleder, fortællinger og markedsføring. Vi gør det fedt, at være fodboldpige, og arbejder med konkrete initiativer, der skal få flere piger skal spille fodbold.
Samtidig er vi skarpe på vores kommercielle fortælling og røde tråd fra bredde til akademi til elite. På den måde skaber vi grobund for stærke partnerskaber, der skal sikre økonomien på den lange bane.
Udvalgte KPI’er
Flere piger, der spiller fodbold i bedre miljøer. Vores indsats skal ikke blot foregå hjemme på Lundtoftevej, men også ude i de samarbejdende klubber, hvor pigerne har deres sociale miljø og træner hver eneste uge. Disse klubber skal hjælpes til bedre træning og bedre mulighed for at udvikle sig.
Her etablerer vi også pigernes første møde med struktureret talentudvikling i form af ekstra træningstilbud til dem, der har talentet og motivationen.
Udvalgte KPI’er
STRATEGI 2028
NYE RAMMER
STØRRE MOD
SAMME SJÆL