Rasmus Thellufsen rykker til Louisville City

Midtbanespilleren Rasmus Thellufsen er ikke startet op med Lyngby Boldklubs førstehold, der i dag ellers havde årets første rigtige træning. Den 25-årige nordjyde skifter nemlig med øjeblikkelig virkning til den amerikanske USL-klub Louisville City FC.

”Ralle har været en god spiller for Lyngby Boldklub, også selvom han i perioder har været inde og ude af holdet. Vi husker selvfølgelig alle sammen hans fire scoringer i de tre sidste kampe i sommer, der i høj grad var med til at vi rykkede op. Men vigtigst af alt, så er Ralle en rigtig god fyr, der fortjener at spille endnu mere. Vi glæder os til at følge hans nye eventyr i USA, og vi ønsker ham alt mulig held og lykke i fremtiden” fortæller Nicas Kjeldsen.

Rasmus Thellufsen skiftede til Lyngby tilbage i sommeren 2020 på en fri transfer fra AaB, der indtil skiftet til Lyngby havde haft spilleren lånt ud til Hansa Rostock. Midtbanespilleren ser tilbage på 64 kampe, 6 mål og 10 assists for Lyngby:

”Jeg vil gerne sig tak til alle i og omkring Lyngby Boldklub for to-et-halvt rigtig gode år, hvor holdet har været som en familie lige siden dag et. Jeg har været glad for at være i Lyngby og sidste sæsons oprykning til Superligaen står selvfølgelig som et stærkt minde, jeg vil tænke tilbage på. Nu er tiden kommet til nye udfordringer, og det glæder jeg mig også meget til. Jeg vil ønske Lyngby Boldklub held og lykke fremover” fortæller Rasmus Thellufsen.

Louisville City FC – Rasmus Thellufsens nye klub – blev i 2022 numer 2 i den næstbedste amerikanske række USL Championship. Her vandt Louisville først Eastern Conference, og siden gik holdet hele vejen til USL Championship Final, som dog blev tabt til San Antonio FC. Klubben har tidligere vundet USL to gange.

Lyngby Boldklub ønsker Rasmus Thellufsen held og lykke og takker for indsatsen i kongeblåt!