Frederik Schram skifter til Valur

Frederik Schram forlader Lyngby Boldklub og fortsætter karrieren på Island, hvor hovedstadsklubben Valur har købt målmanden fri af aftalen med Lyngby.

Frederik Schram kom til Lyngby for tre år siden – først på en lejeaftale, som sidenhen blev vekslet til en permanent aftale hos De Kongeblå. Han var reservemålmand for Thomas Mikkelsen i de første to sæsoner, mens han fra sommer tog skridtet op og blev en del af et skarpt målmandsteam med tre stærke målmænd.

Nu fortsætter karrieren så i Island, hvor Valur fra Reykjavik står klar med en 2,5-årig kontrakt til 27-årige Schram, der dermed stopper hos De Kongeblå et år før tid. Afskeden er dog fuld af roser fra fodboldchef Nicas Kjeldsen:

”Schram har først og fremmest været en fantastisk holdspiller, og givet alt på træningsbanen og i kamp for Lyngby. Han har bidraget til et stærkt målmandsteam, hvor vi har været privilegerede med tre stærke målmænd hele sæsonen. Schram er en fantastisk person at have på et hold, han er top professionel og fortjener mange flere spilleminutter end vi kan give. Vi kommer til at følge med og heppe på Schram i sin nye klub, og ønsker ham alt det bedste i fremtiden” fortæller Nicas Kjeldsen.

Frederik Schram, der nåede 10 førsteholdskampe for Lyngby, takker for tiden i kongeblåt:

”Jeg har været super glad for at være i Lyngby, og for at spille for klubben og fansene. Det har været tre gode år med en masse oplevelser, og jeg føler jeg har givet alt både som person og som spiller. Jeg håber det bedste for Lyngby Boldklub, også fremadrettet, og jeg synes klubben er i gode hænder med en dygtig cheftræner, et godt trænerteam og nogle gode målmænd”.

”Så jeg vil bare sige tak for støtten gennem årene til både fans, medspillere, sponsorer og alle andre i klubben, og jeg håber vi ses igen” lyder det fra Frederik Schram.

I Valur bliver Schram holdkammerat med blandt andre den tidligere Lyngby-spiller Rasmus Christiansen og den tidligere Superliga-profil Aron Jóhannsson. Klubben ligger efter 10 kampe nummer fire i den bedste islandske række.

Lyngby Boldklub ønsker Frederik Schram held og lykke fremover.