Alfred Finnbogason er klar for De Kongeblå!

Torsdag har Alfred Finnbogason bestået sit lægetjek og underskrevet en aftale frem sommeren i 2023 med Lyngby Boldklub. Islændingen med CV’et der tæller klubber som Augsburg og Real Sociedad kommer til at få rygnummer 18 i Den Kongeblå.

I sin tid i Æresdivisionen noterede Alfred Finnbogason sig for vilde 53 mål i 62 kampe på blot to sæsoner. Herfra gik turen videre til Real Sociedad og Olympiakos og senest Augsburg, hvor han nåede at spille 122 kampe med 39 mål til følge.

Nu er den målfarlige islænding klar til at trække Lyngby-trøjen over hovedet efter de sidste formaliteter faldt på plads torsdag eftermiddag, hvor han bestod sit lægetjek.

“Alfred er en klar forstærkning til truppen, som kommer til at være en vigtig brik for os i 3F Superligaen,” siger en glad fodboldchef Nicas Kjeldsen og uddyber:

“Alfred har en masse rutine fra flere af de største ligaer i Europa samt det islandske landshold, og det siger selv, at han kan bidrage med noget ekstra, når han kommer i kampform. Heldigvis har Alfred allerede et stort kendskab til truppen og omklædningrummet efter at have tilbragt tre uger på træningsbanen herude henover sommeren.”

“Med sin rutine og sine kvaliteter kan Alfred gå ind og blive en af lederne på holdet. Han er en fantastisk fyr både på- og uden for kridtstregerne, som vi glæder os til at få gavn af i jagten på overlevelse i 3F Superligaen,” slutter fodboldchefen.

Finnbogason skifter til De Kongeblå på en fri transfer efter hans kontrakt med Augsburg udløb tidligere på sommeren.