Lyngby Boldklub præsenterede tirsdag klubbens nye strategi, og i kølvandet på den nye strategi følger nu nyheden om, at klubben har lavet en organisationsændring på det kommercielle område.
Kristian Maimann, der siden 2018 har været kommerciel chef i Lyngby Boldklub, skifter job og tiltræder en nyoprettet stilling som Udviklings- og ESG-chef.
Som ny kommerciel- og kommunikationschef har Lyngby Boldklub ansat René Schrøder, der kommer til klubben med bred erfaring fra mediebranchen og fra fodbolden. Udover at være tidligere angriber – med kampe og mål for Lyngby Boldklub – har René Schrøder haft ledende stillinger på blandt andet Ekstra Bladet, bold.dk, Danmarks Radio, Better Collective og Viaplay.
Adm. direktør Andreas Byder udtaler:
”René Schrøders tiltrædelse markerer et vigtigt skridt i vores ønske om at sætte yderligere skub i vores kommercielle udvikling. René har lang erfaring med branchen, og med at arbejde med både kommunikation, forretning, brandudvikling og kommercielle partnerskaber. Han brænder for vores projekt og for Lyngby Boldklub, og vi ser derfor ansættelsen af René Schrøder som et træk, der kan rykke vores klub.”
”Samtidig får vi Kristian Maimann over i en ny stilling, hvor han med sine kompetencer og erfaring kan gøre en forskel i forhold til at udvikle klubben. Herunder at arbejde med vores største partnerskaber, samt hele ESG-området. Maimann får i sin nye rolle også mulighed for at arbejde mere på tværs af den sportslige- og kommercielle afdeling, og sætte skub i en masse projekter, der kan rykke vores klub,” fortæller Andreas Byder.
René Schrøder udtaler:
”Jeg glæder mig helt vildt til at gøre comeback i Lyngby Boldklub. Det er et sted, der betyder meget for mig, og jeg glæder mig til at bruge mine kompetencer, mit lederskab og min erfaring til at løfte klubben. Der er allerede opbygget et stærkt fundament, og klubben står overfor nogle historiske år med stadionbyggeri og en ny stærk strategi. Den rejse glæder jeg mig til at komme med på, og jeg glæder mig til at møde både medarbejdere, fans, partnere og alle de andre mennesker, der er med til at forme klubben og et hus, der på mange måder stadig er gennemsyret af den Lyngby-ånd, jeg oplevede på egen krop i 90erne,” fortæller Rene Schrøder.
Kristian Maimann udtaler:
”Først og fremmest glæder jeg mig til nye opgaver og til at arbejde med at rykke klubben på andre områder også end blot kommercielt. Der er stadig meget, vi skal nå og at kunne bidrage til at udvikle klubben, er et stort privilegie. Efter 7,5 år i spidsen for den kommercielle afdeling er jeg også glad for at give stafetten videre og overlevere et stærkt fundament. Jeg er ikke i tvivl om, at René er den rigtige til at løfte hele det kommercielle område yderligere,” fortæller Kristian Maimann
René Schrøder tiltræder sit nye job i Lyngby Boldklub den 1. december.